Σχολιάζοντας την επικαιρότητα


ΑΜΑΥΡΩΣΗ ΕΠΕΤΕΙΟΥ

            Θλιβερὰ γεγονότα ἔλαβαν χώρα στὴν Ἑλλάδα κατὰ τὸν ἑορτασμὸ τῆς ἐθνικῆς ἐπετείου τῆς 25ης Μαρτίου 1821. Σὲ κάποιες μεγάλες, ὁπωσδήποτε, πόλεις σημειώθηκαν ἔκτροπα ἀπὸ μικρὲς ὁμάδες, μὲ ἀποτέλεσμα ἡ Ἀστυνομία νὰ προβῇ σὲ συλλήψεις καὶ προσαγωγές, ἐνῷ στὸ Ἡράκλειο τῆς Κρήτης τελικῶς ἡ παρέλαση ματαιώθηκε. Ἐξ ἄλλου, στὴν Ἀθήνα εἶχαν ληφθῆ δρακόντεια ἀστυνομικὰ μέτρα, γεγονὸς ποὺ ἀπέτρεψε τοὺς πολῖτες ἀπὸ τοῦ νὰ παρακολουθήσουν τὴν - κατὰ κοινὴ ὁμολογία - μεγαλειώδη στρατιωτικὴ παρέλαση.

            Ὑπῆρξε γενικὴ ἀποδοκιμασία τοῦ πολιτικοῦ κόσμου, ὁ ὁποῖος δικαίως θεωρεῖται ὑπαίτιος τοῦ σημερινοῦ καταντήματος τῆς Χώρας. Καὶ διερωτᾶται κανείς, πῶς τὰ ἴδια αὐτὰ πρόσωπα θὰ ζητήσουν τὴν ψῆφο τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ στὶς γενικὲς ἐκλογές ; Ἐκτὸς ἄν σὲ κάποιους περισσεύῃ τὸ θράσος ...

            Ἀνεξάρτητα, ὅμως, ἀπὸ αὐτὰ, ἡ ἀμαύρωση τῆς ἐπετείου ἀπὸ μικρές, ἔστω, μειοψηφίες, συνιστᾷ γεγονὸς ἀπαράδεκτο. Καὶ μάλιστα, ὅταν ὁ ἀπόδημος Ἑλληνισμός, ὅπου γῆς, γιώρτασε μὲ λαμπρότητα τὴν Ἐθνική μας Παλιγγενεσία. Πρέπει ὅλοι νὰ κατανοήσουν, ὅτι δὲν τιμῶνται οἱ «ἐπίσημοι» στὶς παρελάσεις, ἀλλὰ οἱ ἥρωες ποὺ ἀγωνίστηκαν μὲ τὴν ἀνδρεία καὶ τὴν φλόγα τῆς ψυχῆς τους γιὰ νὰ εἴμαστε ἐμεῖς σήμερα ἐλεύθεροι. Πάντως, οἱ παρελάσεις πρέπει, οὕτως ἤ ἄλλως, νὰ συνεχιστοῦν, ἄν θέλουμε νὰ εἴμαστε Ἔθνος ἐλεύθερο καὶ ὑπερήφανο.

"Β.Β."  

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΝΘΗ: Ἀπεβίωσε ὁ Βορειοηπειρώτης Γυμνασιάρχης Σπῦρος Παπαδόπουλος

            Ἀπεβίωσε στὶς 25 Ἰανουαρίου, ἑορτὴ τοῦ Ἁγ. Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, ὁ θεολόγος ἐκπαιδευτικὸς Σπ. Παπαδόπουλος, σὲ ἡλικία 85 ἐτῶν. Στὰ τέλη τῆς ζωῆς του διέμενε στὸ Γηροκομεῖο τῆς Ἀδελφότητος τοῦ «Σωτῆρος» στὸ Πολύδροσο Χαλανδρίου. Ἡ νεκρώσιμη Ἀκολουθία ἐψάλη στὸν ἱερὸ Ναὸ Ἁγ. Ἀθανασίου Πολυδρόσου, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτη Σπάρτης κ. Εὐσταθίου καὶ μὲ τὴ συμμετοχὴ πολλῶν κληρικῶν καὶ μεγάλου πλήθους πιστῶν.

            Σύμφωνα μὲ τὴν ἐπιθυμία του, ἡ ταφή του ἔγινε στὴν Πρέβεζα, στὸ κοιμητήριο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Προφήτη Ἡλία.

            Δὲν ἦταν Μεσσήνιος ὁ Σπ. Παπαδόπουλος. Ἔζησε, ὅμως, καὶ ἐργάσθηκε στὴ Μεσσηνία ἀρκετὰ χρόνια. Ἀγάπησε τὸν τόπο μας καὶ συνδέθηκε μὲ δεσμοὺς φιλίας μὲ ἀνθρώπους τῆς Καλαμάτας. Εἶχε γεννηθεῖ στὴ Βόρειο Ἤπειρο, σ’ ἕνα χωριό τοῦ Ἀργυροκάστρου. Ἀπὸ ἐκεῖ, σὲ ἡλικία 16-17 ἐτῶν, κατόρθωσε μὲ κίνδυνο τῆς ζωῆς του, νὰ δραπετεύσει ἀπὸ τὸ τυραννικὸ καθεστὼς τοῦ Χότζα καὶ νὰ ἔρθει στὴν Ἑλλάδα. Μὲ πολλὲς στερήσεις σπούδασε στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ Ἀθηνῶν. Γιὰ ἀρκετὰ χρόνια δίδαξε στὸ Ἀνώτερο Ἐκκλησιαστικὸ Φροντιστήριο τῆς Μητροπόλεως Μεσσηνίας, ὅπως καὶ στὴ Ριζάρειο Ἐκκλησιαστικὴ Σχολή. Ἀργότερα μετετάγη στὴ Β/θμια Ἐκπαίδευση καὶ τοποθετήθηκε Γυμνασιάρχης στὴν Καρδαμύλη.

            Οἱ μαθητές του τὸν θυμοῦνται μὲ συγκίνηση. Εἶχε πολλὴ ἀγάπη γιὰ τὰ παιδιά, τὰ ὁποία ἐνέπνευσε μὲ τὸ παράδειγμα καὶ τὸ ἄψογο ἦθος του. Διέθετε λαμπρὴ θεολογικὴ καὶ φιλολογικὴ κατάρτιση, βαθιὰ πνευματικότητα καὶ ψυχικὴ καλλιέργεια. Ἦταν ἄνθρωπος λιγομίλητος, μετριόφρων, σεμνός. Ποτὲ δὲ μιλοῦσε γιὰ τὸν ἑαυτό του καὶ τὰ ἔργα τῆς ἀγάπης ποὺ ἐπιτελοῦσε μυστικὰ καὶ ἀθόρυβα. Καὶ οἱ συνάδελφοί του καθηγητὲς εἶχαν νὰ ποῦν τὰ καλύτερα λόγια. Ἀκόμη καὶ ἐκεῖνοι ποὺ δὲν διακρίνονταν γιὰ τὰ θρησκευτικά τους ἐνδιαφέροντα.

            Ὡς βορειοηπειρώτης ὁ Σπ. Παπαδόπουλος συνεργαζόταν στενὰ μὲ τὰ βορειοηπειρωτικὰ σωματεῖα, τὰ ὁποία ἐνίσχυε ἠθικὰ καὶ οἰκονομικά. Δημοσίευε σὲ περιοδικὰ ἄρθρα θεολογικά, παιδαγωγικά, κοινωνικά. Ἔγραφε λογοτεχνικά, μὲ γλωσσικὴ ἀρτιότητα καὶ σαφήνεια, διατυπώνοντας οὐσιαστικὲς ἀπόψεις. Γιὰ πολλὰ χρόνια ἦταν συνεργάτης στὸ περιοδικὸ «Σύνδεσμος» τῆς Χριστιανικῆς Στέγης Καλαμάτας, στὸ ὁποῖο δημοσίευε χρονογραφήματα μὲ τὰ ψευδώνυμα «Ὁ Πάμισος» καὶ “Observer” .

            Ὁ μακαριστὸς Σπ. Παπαδόπουλος ἄφησε λαμπρὸ παράδειγμα σωστοῦ ἀνθρώπου καὶ ὑπεύθυνου ἐκπαιδευτικοῦ. Ὑπῆρξε γνήσιος χριστιανὸς καὶ ἀληθινὸς θεολόγος. Εἴθε ὁ Ἅγιος Θεὸς νὰ ἀναπαύει τὴν καλή του ψυχή, ἐκεῖ ὅπου ἀναπαύονται οἱ Δίκαιοι.

 Γ.Δ. Κούβελας

 

ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ  ΤΕΛΜΑ

            Ἐδῶ καὶ καιρό, ἡ Ἑλλάδα ζῇ σὲ μιὰ παρατεταμένη προεκλογικὴ περίοδο. Ὅλα τὰ κόμματα προσπαθοῦν νὰ ψαρέψουν ὀπαδοὺς, μέσα στὴν θολούρα ποὺ δημιουργεῖ ἡ ἀβεβαιότητα γιὰ τὸ μέλλον τῆς Χώρας.

            Ὅμως, αὐτὴ ἡ ἐντεινόμενη ἐκλογολογία, πέρα τοῦ ὅτι καθιστᾷ παράλυτη τὴν Κυβέρνηση καὶ ἀνίκανη νὰ διαχειριστῇ τὰ φλέγοντα ζητήματα τοῦ Τόπου, ἔχει συντελέσει καὶ στὸ νὰ μποῦν σὲ δεύτερη μοῖρα ἤ καὶ στὸ περιθώριο τὰ μεγάλα ἐθνικὰ θέματα. Καὶ τέτοια εἶναι: τὸ Βορειοηπειρωτικό, τὸ Κυπριακό, τὸ λεγόμενο «Μακεδονικό», ἡ Θράκη καὶ τὸ Αἰγαῖο. Στὰ τέλη τοῦ περασμένου Μαρτίου μιὰ τούρκικη φρεγάτα «σουλατσάριζε» ἀνενόχλητη στὰ χορικά μας ὕδατα, φθάνοντας μέχρι τὴν Κύθνο, ἐνῷ τὸ ΥΠ.ΕΞ. ἐβεβαίωνε ὅτι τὸ ξένο πλοῖο παρηκολουθεῖτο στενά…

            Ἰδιαίτερα στὸ Βορειοηπειρωτικὸ ὑπάρχει πλήρης ἄγνοια γιὰ τὰ ἀποτελέσματα τῆς «ἀπογραφῆς», τὰ ἐπίσημα στοιχεῖα τῆς ὁποίας δὲν ἔχουν ἀνακοινωθῆ ἄν καὶ ἔχουν περάσει ἀρκετοὶ μῆνες ἀπὸ τὴν διενέργειά της. Καὶ τὸ θέμα τῶν στρατιωτικῶν κοιμητηρίων, μέσα, καρκινοβατεῖ. Ὅπως κι’ ἄλλα σοβαρὰ ζητήματα βρίσκονται σὲ τέλμα.

            Οἱ ἐκλογές, βέβαια, πρέπει νὰ γίνουν. Εἶναι, ὅμως, ἀνεπίτρεπτο νὰ παραμερίζωνται τὰ ἐθνικὰ θέματα καὶ νὰ θυσιάζωνται στὸν βωμὸ τῶν πολιτικῶν σκοπιμοτήτων.

"Β.Β."


ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΕΜΠΑΘΕΙΑ

            Ἡ Ἀλβανία δὲν χάνει εὐκαιρία νὰ διαβεβαιώνῃ τὴν Ἑλλάδα, ὅτι δῆθεν καταβάλλει προσπάθειες γιὰ τὸν σεβασμὸ τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων τῶν Βορειοηπειρωτῶν.

            Στὴν πραγματικότητα, ὅμως, ἡ στάση της σκληραίνει κατὰ τῆς Ἑλληνικῆς Μειονότητος. Τελευταῖο παράδειγμα ἡ καταδίκη σὲ ἕνα χρόνο φυλακή, χωρὶς ἀναστολή, τοῦ Προέδρου τῆς "Ὁμόνοιας" Κορυτσᾶς Ναοὺμ Ντίσιου. Ὁ Ντίσιος, προκειμένου νὰ διευκολυνθῇ ἡ πρόσβαση στὸ μνημεῖο δύο Ἑλλήνων στρατιωτῶν, στὴν Μπομποστίτσα, ποὺ φονεύθηκαν τὸ 1940, ἔριξε τσιμέντο, ὥστε νὰ κατασκευάσῃ μονοπάτι καὶ μερικὰ σκαλοπάτια, ποὺ νὰ ὁδηγοῦν ἐκεῖ.

            Κάποιοι, ὅμως, ἀλβανοὶ ἐθνικιστὲς δὲν εἶδαν μὲ καλὸ μάτι τὴν κίνηση αὐτή. Ἔτσι ζήτησαν καὶ πέτυχαν τὴν δίωξη τοῦ Ντίσιου, ὑποστηρίζοντας ὅτι στὸ σημεῖο ποὺ κατασκευάστηκαν τὸ μονοπάτι καὶ τὰ σκαλοπάτια ὑπῆρχαν τάφοι Ἀλβανῶν, οἱ ὁποῖοι καταστράφηκαν. Ἔτσι, ὁ Ντίσιος καταδικάστηκε πρωτόδικα σὲ ἑνὸς ἔτους  φυλάκιση, ποινὴ ποὺ ἐπεκυρώθηκε καὶ ἀπὸ τὸ Ἐφετεῖο. Ὁ ἴδιος ὑποστηρίζει, ὅτι πρόκειται γιὰ πολιτικὴ ἀπόφαση, ἀφοῦ γίνεται σαφὲς ὅτι ἐντάσσεται στὴν κλιμακούμενη πολιτικὴ διώξεων κατὰ τῶν Ἑλλήνων Βορειοηπειρωτῶν. Πάντως, σύμφωνα μὲ ἔγκυρες πληροφορίες, ἡ ἀκραία ἐθνικιστικὴ ὀργάνωση "Ἐρυθρόμαυρη Συμμαχία" (γιὰ τὴν ὁποία γράφουμε σὲ ἄλλο σχόλιό μας) εἶναι αὐτὴ ποὺ ἀσκεῖ πίεση σὲ ὅλο τὸ πολιτικὸ φάσμα τῆς Ἀλβανίας , προβάλλοντας ἀνθελληνικὲς θέσεις.

            Λέγεται ὅτι τὸ Ἑλληνικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν παρακολουθεῖ τὸ θέμα. Μακάρι νὰ μὴ μείνῃ μόνο στὴν "παρακολούθηση", ἀλλὰ νὰ λάβῃ τὰ κατάλληλα μέτρα γιὰ τὴν οὐσιαστικὴ προστασία τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ.

 "Β.Β."

 

ΕΒΓΑΛΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΟΜΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΚΟΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΒΑΛΑΝ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ...

Μέχρι τον Αύγουστο του 2010 ο Αριστοτέλης Γκούμας ήταν γνωστός μόνο σε κάποιους Χειμαρριώτες ως ένας απλός φιλήσυχος πατριώτης. Δεν είχε πολύ καιρό που είχε επιστρέψει από την Ελλάδα, για να μείνει μόνιμα στη γενέτειρα του. Φαίνεται όμως πως οι μοίρα δεν τον έφερε πίσω για να χαρεί την Χειμάρρα αλλά για να γίνει μάρτυρας της και της ελληνικής γλώσσας.

Τον σκότωσαν κάποιοι που δεν τους άρεσε να ακούν τη γλώσσα μας. Οι αλβανοί, χωρίς να το πιστεύουν ούτε οι ίδιοι, κάνουν λόγο για ατύχημα! Ο Τέλης είναι και θύμα άλλα όχι τυχαίο, είναι θύμα του μίσους που έτυχε σε αυτόν να γίνει ο μάρτυρας αυτής της δίωξης των Ελλήνων στην Αλβανία.

Ο Τέλης έγινε σύμβολο και σημαία, όχι για να καλλιεργήσει νέα μίση και πάθη αλλά για να διεκδικήσουμε τα εθνικά δικαιώματα και γιατί έτσι αρμόζει να τιμώνται οι μάρτυρες του έθνους.

Με την αφαίρεση της προτομής από το δημόσιο (εκκλησιαστικό) χώρο και την τοποθέτηση του στον τάφο,  είναι σα να δεχόμαστε ότι ο Τέλης είναι ένα θύμα και επειδή κάποιοι τον λυπήθηκαν, εκτός από τον τάφο, του έκαναν και ένα άγαλμα...

Η δύσκολη θέση της οικογένειας

Είναι λογικό η οικογένεια του Αριστοτέλη να θέλει την ηρεμία της ψυχής του παιδιού τους και εν προκειμένω να δεχτούν όποιο «συμβιβασμό»  πόσο μάλλον όταν εξαιτίας αυτού του γεγονότος μένει κλειστή η κεντρική εκκλησία της Χειμάρρας.  Οφείλουμε όλοι να σεβαστούμε τον πόνο και τις επιθυμίες της οικογένειας Γκούμα, ο «Αριστοτέλης» όμως είναι θέμα όλων των Ελλήνων και ο τρόπος που θα τιμηθεί ως μάρτυρας μας αφορά όλους.

Ήπιαν το αμίλητο νερό!    

Απορίας άξιον είναι πως η «Ένωση Χειμαρριωτών» , που ανέλαβε την πρωτοβουλία για την τοποθέτηση της προτομής και η «Ομόνοια» ως συνδιοργανώτρια στην εκδήλωση των αποκαλυπτηρίων, δεν πήραν θέση για τα όσα έγιναν ή αν ήταν μέρος των συνομιλιών για την εύρεση της «λύσης». 

Η μνήμη του Αριστοτέλη δεν μπορεί να θαφτεί!

20 μήνες μετά τη μεταφορά του σώματος του Τέλη στο νεκροταφείο, κάποιοι μετέφεραν και το άγαλμα εκεί, ίσως για να θάψουν μαζί του και όλα αυτά που εκπέμπει στον ελληνισμό, το όνομα του Αριστοτέλη Γκούμα. Λογάριασαν χωρίς τον ξενοδόχο! Τον ελληνισμό δεν τον εκπροσωπεί κανένας θεσμός ή φορέας άλλα κάθε έλληνας ξεχωριστά και σε αυτόν επαφίεται αν θα επιτρέψει να θαφτεί ή όχι η μνήμη του Αριστοτέλη...

http://www.borioipirotis.blogspot.com

 

Τό Κόμμα τῶν Ἑλλήνων τίμησε τήν ἐπέτειο τῆς 17ης Φεβρουαρίου 1914 στήν Βόρειο Ἤπειρο

 Τήν Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012, γιά πρώτη φορά στά χρονικά καί συγκεκριμένα 21 χρόνια μετά τήν κατάρρευση τοῦ ἀπολυταρχικοῦ κομουνιστικοῦ καθεστῶτος, μέ πρωτοβουλία τοῦ κόμματος "Ἐθνική Ἑλληνική Μειονότητα γιά τό Μέλλον", τιμήθηκε ἡ ἐπέτειος τῆς ἀνακήρυξης τῆς Αὐτονομίας τῆς Βορείου Ἠπείρου σέ βορειοηπειρωτικό ἔδαφος!

 Συγκεκριμένα τό Κόμμα τῶν Ἑλλήνων πραγματοποίησε μία λιτή καί σεμνή ἐκδήλωση στήν κεντρική πλατεία τοῦ χωριοῦ Κρανιά τῆς Ἐπαρχίας Μεσοποτάμου στό Νομό Δελβίνου, πλησίον του Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, ὅπου βρίσκεται τό Μνημεῖο τοῦ Ἐξαίρετου Ὁπλαρχηγοῦ τῆς Ἠπείρου Θύμιου Λιώλη, προκειμένου νά τιμήσει τή μνήμη ὅσων ἀγωνίστηκαν κατά τόν Αὐτονομιακό Ἀγώνα τῆς Βορείου Ἠπείρου πρίν ἀπό 98 χρόνια.

 Τήν ἔναρξη τῆς τελετῆς ἔκανε ὁ δημοσιογράφος Θοδωρής Ἀσβεστόπουλος ὁ ὁποῖος ἀνέφερε τά γεγονότα καί τίς συνθῆκες πού ὁδήγησαν τούς Βορειοηπειρῶτες στό νά πάρουν τήν ἀπόφαση νά ἀνακηρύξουν τήν Αὐτονομία τῆς ἰδιαίτερης πατρίδας τους καί περιέγραψε τίς ἱστορικές στιγμές πού διαδραματίστηκαν στό Ἀργυροκάστρο στίς 17 Φεβρουαρίου 1914.

 Στή συνέχεια ὁ πρόεδρος τῆς "Ἐθνικῆς Ἑλληνικῆς Μειονότητας γιά τό Μέλλον" Χρῆστος Κίτσιος, παίρνοντας τό λόγο εἶπε τά ἑξῆς:

«Κάθε ἔθνος στόν κόσμο ἔχει τούς δικούς του ἥρωες. Γι’ αὐτό λοιπόν συγκεντρωθήκαμε καί ἐμεῖς ἐδῶ σήμερα γιά πρώτη φορά, προκειμένου νά τιμήσουμε τούς δικούς μας ἐθνικούς ἥρωες, πού ἀγωνίστηκαν γιά τά δικαιώματά τους στήν πατρογονική τους γῆ, ἐδῶ στή Βόρειο Ἤπειρο. Εἶναι χρέος μας νά τιμοῦμε τούς ἥρωες τοῦ χθές ὥστε νά παραδειγματιζόμαστε καί γιά τούς ἀγῶνες τοῦ σήμερα. Νά κρατήσουμε τήν παιδεία μας, τήν περιουσία μας, τήν ἐθνική μας ταυτότητα. Νά κρατήσουμε ὅλα ὅσα μᾶς ἔχουν ἀφήσει οἱ πρόγονοί μας γιά τά ὁποία πολέμησαν καί θυσιάστηκαν. Ὅλοι μαζί πρέπει νά καταλάβουμε ὅτι αὐτό πού πᾶμε νά κάνουμε εἶναι γιά ἕναν συγκεκριμένο ἐθνικό σκοπό. Δέν εἶναι σκοπός γιά νά διασπάσουμε, εἶναι σκοπός γιά νά ἑνώσουμε, ὥστε νά διεκδικήσουμε πιό δυναμικά καί νά ἐπιτύχουμε αὐτά πού δικαιούμαστε».

 Ὁ κ. Κίτσιος ἔπειτα κατέθεσε στεφάνι ἐκ μέρους τοῦ κόμματος τῶν Ἑλλήνων στό μνημεῖο τοῦ καταγόμενου ἀπό τήν Κρανιά ἐθνικοῦ ἥρωα πού συμμετεῖχε σέ ὅλους τους ἀγῶνες τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ Θύμιου Λιώλη ὑπό τά χειροκροτήματα τῶν παρευρισκομένων, γιά νά ψάλλουν ὅλοι στό τέλος μέ δυνατή φωνή τόν ἑλληνικό ἐθνικό ὕμνο.

 Νά σημειωθεῖ ὅτι παρόντες μεταξύ ἄλλων στήν σημαντική αὐτή στιγμή ἦταν οἱ σύγχρονοι ἀγωνιστές τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ, τά ἰδρυτικά καί πρώην ἡγετικά μέλη τῆς Ὁμόνοιας Θεόδωρος Βεζιάνης καί Εὐάγγελος Παπαχρῆστος, ἐκ μέρους τοῦ προέδρου τῆς Ὁμόνοιας Περιφέρειας Κορυτσᾶς Ναούμ Ντίσιου, ὁ πρόεδρος τοῦ παραρτήματος τῆς ὀργάνωσης στήν Ἀττική Κυριάκος Θωμάς καθώς καί ὁ Ἀντιπεριφερειάρχης Λάρισας Ζήσης Γρηγορίου.

 Ὁ πρόεδρος τῆς ΕΕΜΜ μέ τό πέρας τῆς ἐκδήλωσης κάλεσε ὅλους νά παρευρεθοῦν στήν συγκέντρωση τοῦ Ἐθνικοῦ Συμβουλίου τοῦ κόμματος ὅπου θά συζητεῖτο τό Πλαίσιο Αἰτημάτων γιά Κατοχύρωση καί Ἐφαρμογή τῶν Δικαιωμάτων τῆς Ἐθνικῆς Ἑλληνικῆς Μειονότητας, πού ἀποτελεῖ καί τή συνέχιση τοῦ ἀγώνα στή σύγχρονή του μορφή.

http://toorama.blogspot.com/

 

Ντούλες: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΣΑΜΟΥΡΙΑ! - Εξοργισμένοι οι Αλβανοί!

Σε εμφάνισή του στην εκπομπή "5 ερωτήσεις με τον Babaramo" του καναλιού News24, ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ και βουλευτής του Αλβανικού κοινοβουλίου Βαγγέλης Ντούλες, μίλησε για όλους και για όλα. Αίσθηση όμως έχει προκαλέσει στην αλβανική κοινή γνώμη η τοποθέτησή του για σε ένα θέμα που αφορά τους Αλβανούς πολίτες με Τσάμικη καταγωγή

Ερώτηση Δημοσιογράφου: Επανερχόμαστε στο ζήτημα της τσάμικης κοινότητας. Η Ελλάδα κάνει διακρίσεις εναντίον τους. Έχουμε κάθε μήνα Αλβανούς με καταγωγή από την "Τσαμουριά" των οποίων τους απαγορεύεται η είσοδος με διαβατήριο στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την Συμφωνία του Σέγκεν, έχουμε και το ζήτημα των περιουσιών οι οποίες δεν τους επιστρέφονται...

Βαγγέλης Ντούλες: Αυτά είναι θέματα που δημιουργήθηκαν από την  εκμετάλλευση του ζητήματος και την προκατάληψη. Θα μου επιτρέψετε να εξηγήσω τις πτυχές του ζητήματος οι οποίες με ενδιαφέρουν προσωπικά και θεσμικά. Δεν υπήρξε κατά τα χρόνια της δημοκρατίας επαρχία με την ονομασία Τσαμουριά στο Ελληνικό κράτος, ποτέ, μόνο κατά τις περιόδους όταν βρισκόταν υπό κατοχή. Ως επακόλουθο κανείς δεν μπορεί να επιβάλει στο Ελληνικό κράτος και σε κανένα κράτος τα τοπωνύμια του. Είναι απαράδεκτο, ποιος έκανε αυτή την γκάφα στο σύστημα έκδοσης των κρατικών εγγράφων της Αλβανίας, δημιουργώντας από το περιστατικό που είναι εις βάρος του τόπου μας και δεν μας τιμά. Μεταξύ της Ελλάδας και της Αλβανίας υπάρχει ένα σύμφωνο γειτνίασης και συνεργασίας, υπογεγραμμένο από τους Μπερίσα και Στεφανόπουλο, όπου αναγράφεται "κάθε Αλβανός πολίτης" και κάθε άλλο επίθετο είναι αχρείαστο, προκαταληπτικό και κερδοσκοπικό.

Η συγκεκριμένη απάντηση έχει εξοργίσει τους Αλβανούς οι οποίοι μέσω της μεγαλύτερης ιστοσελίδα Balkanweb (που ανήκει στον ίδιο όμιλο με το τηλεοπτικό δίκτυο News24 όπως και την Gazeta Shqiptare) βρίζουν την Ελλάδα και την Ελληνική Μειονότητα και απειλούν ευθέως την ζωή του προέδρου του ΚΕΑΔ κ. Ντούλε, άλλοι μάλιστα μιλάνε και για οργανώσεις (Αλβανών) που σαν στόχο έχουν τον αφανισμό του Ελληνισμού της Αλβανίας, γιατί άραγε αφήνει να δημοσιευθούν όλα αυτά τα ρατσιστικά, απειλητικά, συκοφαντικά σχόλια, το μεγαλύτερο ειδησιογραφικό πόρταλ της Αλβανίας; Σημειώνουμε ότι τα σχόλια δημοσιεύθηκαν μετά από έγκριση των διαχειριστών.


ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ

            Τὸν περασμένο Ἰανουάριο, στὸν ἡμερήσιο ἀθηναϊκὸ Τύπο διαβάσαμε μιὰ εὐχάριστη καὶ ἐλπιδοφόρα εἴδηση: Μετὰ ἀπὸ 48 ὁλόκληρα χρόνια, οἱ τουρκικὲς ἀρχὲς φαίνεται ὅτι ἔδωσαν τὴν ἔγκρισή τους γιὰ τὴν λειτουργία ἑλληνικοῦ μειονοτικοῦ Σχολείου στὴν Ἴμβρο. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ δίνει ἐλπίδες στοὺς ἐναπομείναντες Ἕλληνες ὁμογενεῖς τοῦ νησιοῦ, ἀλλὰ καὶ σὲ ὅσους ἔχουν ξερριζωθῆ ἀπὸ τὴν γενέτειρά τους. Τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας τῆς Τουρκίας, σχεδὸν ἕνα χρόνο μετὰ τὸ αἴτημα ποὺ εἶχαν καταθέσει οἱ Ἕλληνες μόνιμοι κάτοικοι τῆς Ἴμβρου, ἐνημέρωσε τὸν ἐκπρόσωπο τῶν Μειονοτικῶν Βακουφίων Λάκη Βίγκα, πὼς ἐγκρίθηκε τὸ σχετικὸ αἴτημα. Ὑπενθυμίζουμε, ὅτι στὶς 27 Μαρτίου 1964 ἡ Ἄγκυρα, παραβιάζοντας τὴν Συνθήκη τῆς Λωζάννης, εἶχε αὐθαίρετα ἀπαγορεύσει τὴν διδασκαλία τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσας σὲ ὅλα τὰ σχολεῖα τῆς Ἴμβρου, ὑποχρεώνοντας τοὺς μαθητὲς νὰ καταφύγουν στὰ ὁμογενειακὰ σχολεῖα τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Τὰ Ἰμβριακὰ Σωματεῖα χαιρέτισαν τὴν ἀπόφαση αὐτὴ τῆς τουρκικῆς κυβερνήσεως.

            Ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος, ἡ Εὐρωπαϊκὴ Οἰκονομικὴ καὶ Κοινωνικὴ Ἐπιτροπὴ ἐτύπωσε καὶ διένειμε δωρεὰν κατὰ χιλιάδες  ἡμερολόγια τοῦ 2012 χωρὶς τὰ Ἑλληνικὰ νησιά, πλὴν τῆς Κρήτης καὶ τῆς Κύπρου. Ὁ πρόεδρος τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Συμβουλίου κ. Χέρμαν Βὰν Ρομπέϊ ἀνεγνώρισε τὴν παρατυπία. Ὁ δὲ ἀντιπρόεδρος τῆς ΕΟΚΕ διαβεβαίωσε ὅτι ἔχει δοθῆ σχετικὴ ἐντολὴ γιὰ τὴν ἐπανεκτύπωση τοῦ ἡμερολογίου. Πάντως, καλὸν εἶναι τέτοια χονδροειδῆ λάθη νὰ ἀποφεύγονται...

"Β.Β."

 

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ 

            Κυκλοφόρησε πρόσφατα τὸ βιβλίο «Ἡ διάψευση» τοῦ κ. Κωνσταντίνου Κυριακοῦ, σθεναροῦ Βορειοηπειρώτη ἀγωνιστῆ. Ὁ συγγραφέας δίνει ἀπάντηση στὸ βιβλίο τοῦ Σταύρου Τζίμα μὲ τίτλο : «Στὸν ἀστερισμὸ τοῦ ἐθνικισμοῦ - Ἀλβανία καὶ Ἑλλάδα στὴν μεταΧότζα ἐποχή». Ὁ κ. Τζίμας στὸ ἐν λόγῳ βιβλίο του ὑποστήριξε θέσεις, ποὺ δὲν ἀνταποκρίνονται στὴν πραγματικότητα. Μὲ τὴν ἀπάντησή του, λοιπόν, ὁ κ. Κυριακοῦ «συλλαμβάνει» κατ’ ἐπανάληψη τὸν κ. Στ. Τζίμα τοὐλάχιστον ἀπληροφόρητο, βάζοντας ἔτσι τὰ πράγματα στὴν θέση τους. Κι’ ὅπως γράφει ὁ ἴδιος ὁ κ. Κυριακοῦ «μ’ ὅλα αὐτὰ ποὺ πέρασα καὶ ἐξακολουθοῦν νὰ συμβαίνουν ἐναντίον μου, γιὰ ἕνα πρᾶγμα μπορῶ νὰ πῶ ὅτι εἶμαι εὐτυχής. Εἶμαι εὐτυχὴς διότι οἱ κατήγοροί μου : φανατικοὶ ἀλβανοί - ἀπομεινάρια τῆς ἐποχῆς τοῦ δικτάτορα Ἐνβὲρ Χότζια, σωβινιστὲς ἀλβανοί τοῦ σήμερα, γένιτσαροι ἑλλαδῖτες καὶ Βοριοηπειρῶτες μίσθαρνοι καὶ ἰδιοτελεῖς, δὲν μπόρεσαν καὶ δὲν μποροῦν νὰ ἀποδείξουν καὶ νὰ τεκμηριώσουν καμμιὰ ἀπὸ τὶς κατηγορίες, ποὺ κατὰ καιροὺς ἔχουν ἐκτοξεύσει ἐναντίον μου, καθὼς καὶ κατὰ τῶν ἀγωνιστῶν τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ. Οἱ αἰσχροὶ κατήγοροί μου δὲν διαθέτουν τίποτε τὸ ἀληθινό».

            Εἶναι ἄξιος συγχαρητηρίων καὶ ἐπαίνων ὁ κ. Κ. γιὰ τὴν παρρησία καὶ τὸ θάρρος του. Ὁ Θεὸς νὰ εὐλογῇ καὶ αὐτὸν καὶ τὴν πολύπαθη πατρίδα του. Τὸ βιβλίο προλογίζουν ὁ Σεβ. Δρυϊνουπόλεως κ. Ἀνδρέας καὶ ὁ Ἀχιλλεὺς Λαζάρου, Ρωμανιστὴς - Βαλκανιολόγος, Δρ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν. 

"Β.Β."

 

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΕΜΠΡΗΣΜΩΝ

            Τὸ περασμένο Δεκέμβριο ὁ  Τοῦρκος πρ. πρωθυπουργὸς Μεσοὺτ Γιλμὰζ ἀποκάλυψε, ὅτι τὴν ἐποχὴ τῆς πρωθυπουργίας τῆς Τανσοὺ Τσιλέρ, τὸ 1995 - 1997, Τοῦρκοι πράκτορες ἔκαιγαν τὰ ἑλληνικὰ δάση !

            Ἡ τρομακτικὴ αὐτὴ ἀποκάλυψη, ποὺ ἐπιβεβαιώνει τὴν ἐγκληματικὴ δράση τῆς τουρκικῆς μυστικῆς ὑπηρεσίας ΜΙΤ στὴν Ἑλλάδα, προκάλεσε αἴσθηση στὸν πολιτικὸ κόσμο καὶ στὸν Ἑλληνικὸ Λαό. Γιατὶ τὸ 1995-97 , ἐποχὴ μὲ τὶς μεγάλες πυρκαϊὲς στὰ νησιὰ τοῦ Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου καὶ στὴν Μακεδονία, εἶχαν μὲν ὑπάρξει πληροφορίες στὶς Ἑλληνικὲς μυστικὲς Ὑπηρεσίες γιὰ ἐμπρησμοὺς ἀπὸ Τούρκους πράκτορες, δὲν εἶχε ὅμως κατορθωθῆ νὰ συγκεντρωθοῦν περισσότερα συγκεκριμένα στοιχεῖα.

            Ὅπως ἀναφέρεται σὲ δημοσίευμα τῆς ἐφημερίδας "Μπιργκιούν" ὁ Μεσοὺτ Γιλμάζ, μιλῶντας γιὰ τὰ μυστικὰ κονδύλια τῆς ἐποχῆς, εἶπε μεταξὺ τῶν ἄλλων, ὅτι ἐνῷ ὅλοι οἱ προηγούμενοι πρωθυπουργοὶ ἐνημέρωναν τοὺς διαδόχους τους ποῦ καὶ πῶς χρησιμοποιήθηκαν τὰ μυστικὰ κονδύλια, ἡ Τσιλὲρ δὲν ἔκανε καμμιὰ σχετικὴ ἐνημέρωση. Ἁπλᾶ, εἶπε, ὅτι μέρος ἀπὸ αὐτὰ ἐχρησιμοποιεῖτο ἐναντίον τῶν δασῶν τῆς Ἑλλάδος.

            Βέβαια, μετὰ τὸν σάλο ποὺ ξέσπασε, ὁ Γιλμὰζ ἐπιχείρησε νὰ ἀνασκευάσῃ τὶς δηλώσεις του, μὲ ἐντελῶς ἀστεῖα ἐπιχειρήματα. Ἐλπίζουμε, ὅμως, σύντομα ἡ ὑπόθεση αὐτὴ νὰ διαλευκανθῇ.

"Β.Β."


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Π.Γ.Δ.Μ.

            Ὅπως ἔγινε γνωστὸ, ἡ ἀκραία ἐθνικιστικὴ ὀργάνωση τῆς Ἀλβανίας "Ἐρυθρόμαυρη Συμμαχία", ἡ ὁποία ἐγείρει ἀλυτρωτικὲς ἀξιώσεις κατὰ τῆς Ἑλλάδος καὶ κινεῖ τὸ θέμα τῶν "Τσάμηδων", ἑτοιμάζεται νὰ ἐξελιχθῇ, μέχρι τὴν ἄνοιξη, σὲ κόμμα. Ἡ ἐν λόγῳ ὀργάνωση, ἡ ὁποία ἐξωθεῖ σὲ σκληρὲς ἀνθελληνικὲς θέσεις ὅλα τὰ πολιτικὰ κόμματα τῆς Ἀλβανίας, στὸ πλαίσιο τοῦ ἐσωτερικοῦ ἐκλογικοῦ ἀνταγωνισμοῦ, ἔχει ἀναγάγει τὸ θέμα τῆς "Τσαμουριᾶς" σὲ κεντρικό της πολιτικὸ σύνθημα. Ἔτσι, διοργανώνει συγκεντρώσεις "Τσάμηδων", διανέμει χάρτες μὲ τὴν "Μεγάλη Ἀλβανία" καὶ ἀσκεῖ προπαγάνδα σὲ διεθνῆ φόρα.

            Παράλληλα, τὰ Σκόπια συναγωνίζονται τὴν Ἀλβανία σὲ προκλήσεις κατὰ τῆς Ἑλλάδος. Ὁ πρωθυπουργὸς τῆς Π.Γ.Δ.Μ. Γκρούεφσκι ἐγκαινίασε, πρόσφατα, σὲ κεντρικὸ σημεῖο τῶν Σκοπίων, τὴν "Ἀψίδα τῆς Μακεδονίας", διανθισμένη μὲ τὶς γνωστὲς ἀλυτρωτικὲς ἐμμονὲς τοῦ γειτονικοῦ κράτους, σύμφωνα μὲ τὶς ὀποῖες  στὴν ...ἀλύτρωτη "Μακεδονία" συμπεριλαμβάνεται ἡ Βόρεια Ἑλλάδα, ἡ ἀλβανικὴ περιοχὴ τῶν Πρεσπῶν καὶ ἡ Δυτικὴ Βουλγαρία.

            Εἶναι φανερό, λοιπόν, ὅτι ἔχουμε κλιμάκωση τῶν προκλήσεων, ἀπὸ τὶς δύο γειτονικὲς χῶρες, κατὰ τῆς Ἑλλάδος. Φρονοῦμε πὼς ἡ τακτικὴ τῶν "ἠπίων τόνων" θὰ πρέπῃ, τὸ συντομώτερο, νὰ σταματήσῃ. Παράλληλα, μὲ τὰ οἰκονομικά, πρέπει καὶ τὰ ἐθνικὰ θέματα νὰ ἀπασχολήσουν τὴν πολιτικὴ ἡγεσία τῆς Χώρας μας, γιατὶ τὰ γεγονότα τρέχουν καὶ δὲν μᾶς περιμένουν... 

"Β.Β."

 

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

            Στὰ τέλη τοῦ περασμένου χρόνου, δημοσιεύθηκε στὸν ἡμερήσιο ἀθηναϊκὸ Τύπο ἡ πληροφορία, ὅτι τὸ ΚΕΑΔ θὰ προσέφευγε στὸ Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων. Ὁ λόγος ἦταν ὅτι παραβιαζόταν τὸ ἀλβανικὸ Σύνταγμα μετὰ τὴν ἀπόφαση τοῦ Συνταγματικοῦ Δικαστηρίου τῆς Ἀλβανίας νὰ ἀπαγορεύσῃ τὴν ἀναγραφὴ τῆς ἐθνικότητος τῶν Βορειοηπειρωτῶν στὰ ληξιαρχικὰ καὶ σὲ ἄλλα δημόσια ἔγγραφα. Κατὰ τῆς ἀναγραφῆς τῆς ἐθνικότητος εἶχε ταχθῆ ὁ ἀντιπρόεδρος τοῦ Ἀνωτάτου Δικαστικοῦ Συμβουλίου τῆς Ἀλβανίας Κρεσνίκ Σπαχίου, ὁ ὁποῖος ἡγεῖται τῆς ἐθνικιστικῆς ὀργανώσεως "Ἐρυθρόμαυρη Συμμαχία", ποὺ εἶναι γνωστὴ γιὰ τὶς ἀκραῖες ἀνθελληνικὲς θέσεις της. Χαρακτηριστικὸ τῶν ἀπόψεων τοῦ Σπαχίου εἶναι δήλωσή του, ὅτι «σήμερα βρισκόμαστε σὲ μιὰ κρίσιμη περίοδο, μπροστὰ σὲ μιὰ μεγάλη πρόκληση, γιὰ τὸ πῶς θὰ λυθῇ τὸ ἀλβανικὸ ζήτημα, μὲ ὅπλα ἤ μὲ διπλωματία»;

            Βέβαια, ἡ Ἑλλάδα δήλωσε, ὅτι στέλνει μὲ πολὺ ξεκάθαρο τρόπο τὰ μηνύματά της στὴν ἀλβανικὴ κυβέρνηση, καὶ ὅτι πρέπει ἡ Μειονότητα νὰ ἀντιμετωπίζεται ὡς γέφυρα φιλίας καὶ συνεργασίας μεταξὺ τῶν δυὸ χωρῶν Ἑλλάδος - Ἀλβανίας. Μέχρι τώρα, ὅμως, δὲν εἴχαμε κάτι νεώτερο γιὰ τὴν προσφυγὴ τοῦ ΚΕΑΔ, οὔτε ἄν καὶ σὲ ποιὲς ἐνέργειες προέβη ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση. Κι' αὺτὴ ἡ σιωπὴ μᾶς ἀνησυχεῖ καὶ μᾶς προβληματίζει.

"Β.Β."

 

S.O.S. ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ 

            Τοὺς τελευταίους καιροὺς ἐρχόντουσαν, κατὰ διαστήματα, διάφορα προβλήματα στὴν ἐπιφάνεια, ποὺ ἀφοροῦσαν στὴν Θράκη. Εἶναι δὲ γνωστό, ὅτι τὸ ἑλληνικὸ αὐτὸ κομμάτι ὄχι μόνο τὸ ἀμφισβητοῦν, ἀλλὰ καὶ τὸ ὀρέγονται οἱ Τοῦρκοι, μὲ πολλοὺς καὶ διαφόρους τρόπους.

            Πρόσφατα, ὅμως, εἶδε τὸ φῶς τῆς δημοσιότητος μιὰ συγκλονιστικὴ ἐπιστολή, ποὺ τὴν ὑπογράφουν ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ὀρεστιάδος καὶ Σουφλίου κ. Δαμασκηνὸς καὶ ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως κ. Ἄνθιμος. Οἱ δυὸ Ἱεράρχες τοῦ ἀκριτικοῦ Ἕβρου, ἀπευθύνουν τὴν ἐπιστολή τους στὸν πρωθυπουργὸ κ. Λουκᾶ Παπαδῆμο καὶ περιγράφουν μὲ τὰ πιὸ μελανὰ χρώματα τὴν ἐγκατάλειψη τῆς ἀκριτικῆς καὶ ἰδιαίτερα εὐαίσθητης περιοχῆς τους. Παράλληλα καταγγέλλουν τὴν ἀδιαφορία καὶ τὴν ὀλιγωρία τῆς Πολιτείας. Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως ἀπηύθυνε ἐπιστολὴ στοὺς δυὸ ἀκρῖτες Ἱεράρχες, συμφωνῶντας καθ' ὁλοκληρίαν μὲ τὴν δραματικὴ ἔκκλησή τους, τὴν ὁποία ἐδήλωσε ὅτι προσυπογράφει.

            Δυστυχῶς, τὸ ἐνδιαφέρον τοῦ πολιτικοῦ κόσμου στρέφεται καθ' ὁλοκληρίαν στὸ οἰκονομικὸ ζήτημα. Ἔτσι, ὅμως, οἱ ἀκριτικές, ἰδίως, περιοχὲς εἶναι καταδικασμένες σὲ μαρασμό, ἴσως δέ, ὅ μὴ γένοιτο, καὶ σὲ ἀφανισμό...

"Β.Β."

 

ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ

            Μέχρι σήμερα, οἱ Σκοπιανοὶ συχνὰ δημιουργοῦν προκλήσεις σὲ βάρος τῆς Ἑλλάδος. Ἡ τελευταία τους, ὅμως, πρόκληση ξεπέρασε κάθε ὅριο. Συγκεκριμένα, στὴν κωμόπολη Βέβτσανι τῶν Σκοπίων καὶ στὸ πλαίσιο τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων τῆς Πρωτοχρονιᾶς, σύμφωνα μὲ τὸ Ἰουλιανὸ ἡμερολόγιο, ἡ "κηδεία τῆς Ἑλλάδος" ἀποτέλεσε τὸ κεντρικὸ θέμα τοῦ τοπικοῦ καρναβαλιοῦ.

            Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς καρναβαλικῆς παρελάσεως παρουσιάστηκε ἕνα φέρετρο, τυλιγμένο μὲ τὴν Ἑλληνικὴ Σημαία, συμβολίζοντας τὴν ... κηδεία τῆς Ἑλλάδος. Οἱ συμμετέχοντες σ' αὐτὴ τὴν πανάθλια ἐκδήλωση ἔκαψαν τὴν Ἑλληνικὴ Σημαία, μὲ τὴν ὁποία ἦταν τυλιγμένο τὸ φέρετρο, γεγονὸς ποὺ καλύφθηκε ἐκτενῶς ἀπὸ τὰ Μέσα Μαζικῆς Ἐνημερώσεως τῶν Σκοπίων.

            Μέχρι στιγμῆς δὲν μάθαμε ἄν ὑπῆρξε καταδίκη τοῦ γεγονότος σὲ ἐπίσημο ἐπίπεδο τῆς γείτονος. Ἐξ ἄλλου, κύκλοι τοῦ Ἑλληνικοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν ἔλεγαν, ὅτι "αὐτὰ τὰ ἀπαράδεκτα συμβάντα εἶναι ἀπόρροια τῆς πολιτικῆς ποὺ ἀκολουθεῖ ἡ κυβέρνηση Γκρουέφσκι". Ὡστόσο - σὲ σχόλια ἀναγνωστῶν τῆς ἱστοσελίδας τῆς σκοπιανῆς Ἐφημερίδας "Ντνέβνικ", ἐπικρίνεται ἔντονα τὸ γεγονὸς καὶ σημειώνεται, ὅτι κάθε ἄλλο παρὰ σάτιρα ἀποτελεῖ τὸ κάψιμο σημαίας μιᾶς ξένης Χώρας.

            Πάντως, ἄν ἡ σκοπιανὴ ἡγεσία νομίζῃ ὅτι μὲ τέτοιες ἀθλιότητες μπορεῖ νὰ μᾶς ἐκβιάζῃ, εἶναι μακριὰ νυχτωμένη. Ἐλπίζουμε, ὅμως, τὰ καμπανάκια αὐτὰ νὰ διατηροῦν σὲ ἐγρήγορση τὴν Ἑλλάδα.

"Β.Β."


ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ

            Στὸ φύλλο Ἰανουρίου 2012 τῆς Βορειοηπειρωτικῆς Ἐφημερίδας «Τὸ Ὅραμα τοῦ νέου αἰῶνα», τὴν ὁποία ἐκδίδει ὁ ἀκατάβλητος ἀγωνιστὴς κ. Θεόδωρος Βεζιάνης, δημοσιεύεται στὴν πρώτη σελίδα ἕνα συγκλονιστικὸ Κύριο ἄρθρο. Ὁ τίτλος του εἶναι χαρακτηριστικός : «Προσέξτε μήπως ἑνωθοῦν οἱ Ἕλληνες Βορειοηπειρῶτες, γιατί τότε, φίδι ποὺ μᾶς ἔφαγε...»!

            Ὁ συντάκτης τοῦ ἄρθρου τονίζει ὅτι κάποιοι κύκλοι Ἑλλαδιτῶν καὶ Βορειοηπειρωτῶν, χωρὶς νὰ κατονομάζωνται αὐτοὶ ποὺ τοὺς ἀπαρτίζουν, ἐπιχειροῦν «πάση θυσίᾳ καὶ μὲ κάθε τρόπο νὰ διασπάσουν τὸν Βορειοηπειρωτικὸ Ἑλληνισμό». Προσθέτει δὲ ὅτι «κατὰ κάποιον τρόπον τὸ κατάφεραν, εὐνοούμενοι καὶ ἀπὸ τὴν προδιάθεση τῶν Ἑλλήνων στὶς γκρίνιες, «τὸ σαράκι τῆς φυλῆς»». Συμπληρώνει ὅτι «οἱ τρόποι διάσπασης εἶναι ἐπιστημονικὰ καταρτισμένοι, νὰ ποντάρουν στὸ φιλότιμο, στὴ φιλοδοξία, στὸν ἐγωϊσμὸ προσώπων κ.λ.π.». Καὶ ἐπιλέγει ὁ κ. Βεζιάνης: «Ἄς βάλουμε ὅλοι  τὰ ξυπνητήρια νὰ χτυποῦνε ἀκατάπαυστα ὡσότου συνέλθομε... ὡσότου ἐννοήσουμε καὶ τὸ χωνέψομε καλὰ πὼς εἴμαστε ἀδέλφια, ἀδέλφια μιᾶς καὶ μόνο μάνας ...!».

            Ὁ ΠΑ.ΣΥ.Β.Α. καὶ ἡ Σ.Φ.Ε.Β.Α. ἔχουν ἀπὸ καιρὸ ἐπισημάνει τὸν διχασμό, ποὺ κατατρώει τὰ σπλάγχνα τῆς Ἐθνικῆς Κοινότητος τῆς Βορείου Ἠπείρου σὰν φαρμακερὴ ἔχιδνα. Γι’ αὐτὸ προσυπογράφουν τὴν ἔκκληση τοῦ κ. Θεοδ. Βεζιάνη. Κι’ ὄχι μόνο προσυπογράφουν, μὰ καὶ φωνάζουν δυνατά, ὅτι ἡ ἑνότητα εἶναι περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλη φορὰ ἀναγκαία γιὰ τὴν σωτηρία τῆς Βορείου Ἠπείρου.

"Β.Β."

 

ΑΠΟΓΡΑΦΗ:  ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΝ;

            Τελικά, ἔγινε ἡ πολυαναμενόμενη ἀπογραφὴ στὴν Ἀλβανία, ὕστερα ἀπὸ ἀναβολὲς καὶ χονδροειδῆ τερτίπια τῆς ἀλβανικῆς ἡγεσίας. Βέβαια τὶ ἀκριβῶς ἔγινε καὶ πῶς διεξήχθη ἡ ἀπογραφή, δὲν τὸ ἔχουμε μάθει ἀκόμη, καὶ ἴσως δὲν θὰ τὸ μάθουμε ποτέ. Γιατὶ οἱ γείτονες εἶναι "ἄσσοι" στὴν συσκότιση τῶν γεγονότων.

            Φαίνεται, ὅμως, ἀπ' ὅσα τοὐλάχιστον δημοσιεύθηκαν στὸν Ἑλλαδικὸ Τύπο, ὅτι τὰ πράγματα, μέσα, κάπου ἔχουν σκαλώσει. Ἔτσι λοιπόν, σύμφωνα μὲ τὰ σχετικὰ δημοσιεύματα, τὸ Ἑλληνικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἀμφισβητεῖ τὴν ἀξιοπιστία τῶν ἀποτελεσμάτων τῆς ἀπογραφῆς πληθυσμοῦ στὴν Ἀλβανία. Ὁ ὑπουργὸς ἐξωτερικῶν κ. Σταῦρος Δήμας δήλωσε, ὅτι ὁ σεβασμὸς τῶν ἀνθρωπίνων καὶ μειονοτικῶν δικαιωμάτων ἀποτελεῖ οὐσιαστικὸ κριτήριο γιὰ τὴν πρόοδο τῆς ἐνταξιακῆς διαδικασίας τῆς Ἀλβανίας. Ὁ Ἕλληνας ΥΠ.ΕΞ. ἀνέφερε ἀκόμη, ὅτι τὸ ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν παρακολούθησε μὲ ἰδιαίτερη προσοχὴ ὅλες τὶς ἐξελίξεις γύρω ἀπὸ τὴν ἀπογραφὴ τοῦ πληθυσμοῦ στὴν Ἀλβανία, ἐνῷ προέβη ἐγκαίρως σὲ παραστάσεις, τόσο σὲ διμερὲς ὅσο καὶ σὲ εὐρωπαϊκὸ ἐπίπεδο, προκειμένου νὰ διασφαλιστῇ τὸ ἀδιάβλητο τῆς διαδικασίας καὶ ἡ ἀνεμπόδιστη καταγραφὴ τῶν μελῶν τῆς Ἑλληνικῆς ἐθνικῆς μειονότητος, ἀνεξάρτητα  σὲ ποιὰ περιοχὴ ζοῦν οἱ Βορειοηπειρῶτες.

            Ἐλπίζουμε νὰ ἔχουμε -σὲ εὔλογο χρονικὸ διάστημα- τὸν ἀκριβῆ ἀριθμὸ τῶν Βορειοηπειρωτῶν στὴν γείτονα.

"Β.Β."

 

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

            Μέχρι τὶς 16 Ἰανουαρίου 2012 κράτησε ἡ πολυσυζητημένη Ἔκθεση, στὸ Μουσεῖο τοῦ Λούβρου, στὸ Παρίσι, μὲ θέμα "Ἀρχαία Μακεδονία καὶ τὸ βασίλειο τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου". Ἡ Ἔκθεση ἄρχιζε ἀπὸ τοὺς Μακεδόνες τῆς Μινωϊκῆς ἐποχῆς καὶ ἐπεκτεινόταν στοὺς βασιλεῖς τους καί, φυσικά, στὸν Μέγα Ἀλέξανδρο. Περιελάμβανε ὅ,τι βρέθηκε στὶς ἀνασκαφὲς τοῦ 2008 καὶ ὅ,τι πιὸ πρόσφατο βρισκόταν ἐκεῖ. Ἀξίζει, πραγματικά, φόρος τιμῆς στὸν ἀείμνηστο Ἀνδρόνικο, ποὺ ἀνακάλυψε τοὺς θησαυροὺς τῆς Βεργίνας.

            Τὶ ὡδήγησε τὸν Μέγα Ἀλέξανδρο στὶς ἐκστρατεῖες του; Προχώρησε πρὸς τὴν Ἀνατολή. Κατέκτησε τὴν Περσία. Κατέλαβε τὴν Βαβυλῶνα. Κι' ἔδωσε, ἔτσι, ἕνα καλὸ μάθημα στοὺς Πέρσες, ποὺ ἦρθαν στὸν Μαραθῶνα καὶ στὴν Σαλαμῖνα μὲ σκοπὸ νὰ ὑποτάξουν τοὺς Ἕλληνες, ἐνῷ παράλληλα διέδιδε τὸν Ἑλληνικὸ πολιτισμὸ στοὺς λαοὺς τῆς Ἀνατολῆς.

            Ἔχουμε τὴν βεβαιότητα, ὅτι μὲ τὴν σπουδαία αὐτὴ Ἔκθεση θὰ δοθῇ, γιὰ μιὰ ἀκόμη φορά, ἕνα δυνατὸ χαστούκι στὴν ἔπαρση καὶ στὴν ἀλαζονεία τῶν Σκοπιανῶν, ποὺ ἐπιμένουν ἀδικαιολόγητα νὰ ὀνομάζωνται "Μακεδόνες" καὶ νὰ θεωροῦν τὸν Μέγα Ἀλέξανδρο "Μακεδόνα τῶν Σκοπίων". Βέβαια, οἱ Σκοπιανοὶ μὲ τὴν ἀσύστολη προπαγάνδα τους προσπαθοῦν νὰ προωθοῦν τὶς ἀνιστόρητες ἀπόψεις τους. Ὅμως, ματαιοπονοῦν, ἀφοῦ οἰ θησαυροὶ τῆς Μακεδονίας μας, ποὺ κάθε τόσο ἔρχονται στὸ φῶς, βεβαιώνουν ἀπόλυτα ὅτι "ἡ Μακεδονία εἶναι μία καὶ Ἑλληνική".

"Β.Β."