«ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΦΩΝΑΖΟΥΝ : ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ»


Ὁμιλία Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως κ.κ. Ἀνδρέου στὴν Ἀγρυπνία τῆς Μολυβδοσκεπάστου (14-8-2015)

Ὅπως κάθε χρόνο, ἔτσι καὶ φέτος, στὴν Ἱ. Μονὴ Μολυβδοσκεπάστου Κονίτσης ἑορτάστηκε λαμπρῶς ἡ Κοίμηση τῆς Θεοτόκου, ἀφοῦ ἐκεῖ εἶναι θησαυρισμένη ἡ ἱερὰ καὶ θαυματουργὴ Εἰκόνα τῆς Θεομήτορος. Τὴν παραμονὴ τελέσθηκε ἱερὰ Ἀγρυπνία στὸν προαύλιο χῶρο τῆς Μονῆς ἀπὸ τὶς 9μ.μ. ἕως τὶς 5.30 τὰ ξημερώματα, καὶ τὴν κυρίωνυμη ἡμέρα πραγματοποιήθηκε νέα Θεία Λειτουργία  στὸ «καθολικὸ» τῆς Μονῆς. Κατὰ τὸν πανηγυρικὸ Ἑσπερινό, ποὺ πλῆθος κόσμου εἶχε κατακλύσει τὸν αὔλειο χῶρο τῆς Ἱ. Μονῆς, ὁ Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. κ. Ἀνδρέας ὁμίλησε ἀρχικὰ γιὰ τὸ πρόσωπο τῆς Παναγίας μας, δίνοντας κάποιες δογματικὲς διευκρινήσεις, ἀντιδιαστέλλοντάς τες μὲ τὰ πιστεύω ἄλλων χριστιανικῶν ὁμολογιῶν.  Στὴ συνέχεια τόνισε τὰ ἀκόλουθα:

ΜΟΝΗ  ΜΟΛΥΒΔΟΣΚΕΠΑΣΤΟΥ  ΚΑΙ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ

            «....Σὲ κάθε μέρος τῆς Πατρίδος μας συναντᾶμε Ναοὺς μεγαλοπρεπεῖς, ταπεινὰ ἐξωκκλήσια, παλαιὰ καὶ νεώτερα μοναστήρια, ποὺ ὅλα τὰ ἵδρυσε ἡ εὐλάβεια τῶν χριστιανῶν πρὸς τὴν Παναγία. Ἕνας τέτοιος τρόπος λατρείας καὶ προσευχῆς ἀλλὰ καὶ τιμῆς πρὸς τὸ σεπτὸ πρόσωπο τῆς Θεομήτορος εἶναι ἡ παμπάλαια Ἱερὰ Μονὴ τῆς Παναγίας τῆς Μολυβδοσκέπαστης, ποὺ ἡ ὕπαρξή της ἱστορεῖται ὅτι ἄρχισε τὸν 7ο μ.Χ. αἰῶνα, ὅταν αὐτοκράτορας τοῦ Βυζαντίου ἦταν ὁ γενναῖος Κων/νος ὁ Πωγωνᾶτος. Γιὰ φέρτε στὴν σκέψη σας, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, πόσες γενιὲς ἀπὸ τὸν ἑλλαδικὸ χῶρο καὶ ἀπὸ τὴν Βόρειο Ἤπειρο, αἰῶνες τώρα, γονάτισαν μπροστὰ στὴν θαυματουργή της Εἰκόνα, καὶ μὲ δάκρυα, μὲ πόνο ψυχῆς, κατέθεταν τὰ διάφορα αἰτήματά τους στὴν Χάρη Της, ἰδιαίτερα κατὰ τὶς πολεμικὲς συρράξεις, ποὺ ἦταν συχνὲς κατὰ τὰ παλαιότερα χρόνια, σ’ αὐτὴν τὴν ἰδιαίτερα εὐαίσθητη περιοχή ! Κι’ ἀκόμη. Κλεῖστε μιὰ στιγμὴ τὰ μάτια σας καὶ δέστε τοὺς Γερμανοὺς στρατιῶτες τῆς ναζιστικῆς κατοχῆς, νὰ μπαίνουν βάναυσα σ’ αὐτὸν τὸν ἱερὸ χῶρο ν’ ἁρπάζουν ὅ,τι πολύτιμο μποροῦσαν νὰ βροῦν καὶ ἔπειτα νὰ βάζουν φωτιὰ καὶ νὰ πυρπολοῦν τὰ κελλιὰ  καὶ τὶς ἄλλες ἐγκαταστάσεις, ἀφήνοντας πίσω τους στάκτες καὶ καταστροφή. Καὶ μετὰ στὸν καιρὸ τοῦ συμμοριτοπολέμου νὰ ἔρχονται οἱ ἀντάρτες, ἀσεβέστεροι αὐτοὶ ἀπὸ τοὺς γερμανούς, νὰ ξηλώνουν τὸ  πουκάμισο τῆς ἱερᾶς Εἰκόνας, δηλ. τὸ ἀσημένιο περίβλημά της, καὶ νὰ τὴν πετοῦν χωρὶς ντροπὴ καὶ φόβο Θεοῦ μέσα σὲ ἕνα χαντάκι. Ἔπειτα, ὅταν οἱ καιροὶ ἡρέμησαν τὸ Μοναστήρι ἀνασυγκροτήθηκε, ἀνακαινίστηκε καὶ πῆρε τὴν σημερινὴ ὡραῖα μορφή. Ὥσπου κάποια μέρα, πίσω ἀπὸ τὸ Ἅγιο Βῆμα ἀνοίχτηκε ἕνας τάφος. Ἕνας τάφος γιὰ νὰ δεχθεῖ τὸ σκήνωμα μιᾶς ἁγιασμένης ψυχῆς. Ἦταν ἡ σεπτὸς σορὸς τοῦ ἀοιδήμου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυροῦ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, ποὺ μὲ τὴν συμμετοχὴ ἄπειρου πλήθους λαοῦ καὶ μάλιστα νέων ἀνθρώπων, ἐτάφη ἐδῶ τὴν Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 1994, ὅπως ὁ ἴδιος τὸ εἶχε ὁρίσει στὴν περιλάλητη διαθήκη του. «Ἡ ταφή μου», ἔγραφε, «νὰ λάβει χώρα εἰς τὴν Ἱερὰν Μονὴν Μολυβδοσκεπάστου, ἐντὸς τοῦ περιβόλου τῆς Μονῆς». Δείχνοντας τὴν ἀγάπη καὶ τὸν σεβασμό του πρὸς τὴν Παναγία, ἐζήτησε ἀκριβῶς νὰ ταφεῖ ἐδῶ, κάτω ἀπὸ τὴν εὐλογημένη σκέπη της, ὅπου ἀπὸ τὸ ἔτος 1968 εἶχε καθιερώσει τὴν ἱερὰ αὐτὴ ἀγρυπνία, ἡ ὁποῖα, σὺν Θεῷ, συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Καὶ θὰ ἔλεγα, χωρὶς νομίζω νὰ ὑπερβάλω, ὅτι ἡ μεγάλη ἀγάπη καὶ ἀφοσίωση καὶ εὐλάβεια τοῦ Ἁγίου Ἱεράρχου πρὸς τὴν Παναγία εἶναι μιὰ εἰκόνα τῆς εὐλάβειας πρὸς τὴν Θεομήτορα καὶ τοῦ εὐσεβοῦς ὀρθοδόξου ἑλληνικοῦ λαοῦ.

Η  ΑΓΡΥΠΝΙΑ  ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ  ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ  ΣΤΑ  ΕΘΝΙΚΑ  ΘΕΜΑΤΑ

            .... Στὴν Ἀγρυπνία, ὅμως, αὐτή,  εἶχε καθιερωθεῖ ἀπὸ τὸν ἀείμνηστο Γέροντά μου καὶ προκάτοχό μου Μητροπολίτη Σεβαστιανό, νὰ γίνεται μιὰ σύντομη ἀναφορὰ στὰ ἐθνικά μας θέματα, καθὼς καὶ τοὺς κινδύνους, φανεροὺς καὶ ἀφανεῖς, ποὺ ἀπειλοῦν ἑκάστοτε τὴν Πατρίδα μας. Καὶ εἶναι πολλὰ καὶ ἀνοιχτὰ τὰ ἐθνικά μας θέματα.

            Πρῶτα - πρῶτα εἶναι τὸ ΚΥΠΡΙΑΚΟ. Μετὰ τὶς ἐκλογὲς καὶ τὴν ἀνάδειξη τοῦ νέου προέδρου τοῦ ψευδοκράτους στὴν Βόρεια Κύπρο, ποὺ δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ τὰ κατεχόμενα ἐδάφη τῆς Βόρειας Κύπρου, ἀναζωπυρώθηκε ἡ ἐλπίδα γιὰ τὴν συνέχιση τῶν συνομιλιῶν Ἑλληνοκυπρίων καὶ Τουρκοκυπρίων γιὰ τὴν δίκαιη ἐπίλυση τοῦ Κυπριακοῦ. Κι’ αὐτὸ γιατὶ ὁ νέος Τουρκοκύπριος Πρόεδρος Μουσταφᾶ Ἀκιμτζῆ, εἶχε ταχθεῖ ἀνοικτὰ ὑπὲρ τῆς ἀποχωρήσεως τῶν Τουρκικῶν στρατευμάτων ποὺ ἀνέρχονται σὲ 40.000 στρατιωτῶν. Ὅμως οἱ Νεοσουλτάνοι Κυβερνῆτες τῆς Ἄγκυρας ἔβαλαν «φρένο» στὸν Τουρκοκύπριο Πρόεδρο καὶ ἔτσι οἱ συνομιλίες μὲ τὴν ἑλληνοκυπριακὴ πλευρὰ δὲν φαίνεται νὰ ἔχουν ἀρχίσει, τουλάχιστον πρὸς τὸ παρόν. Ἴσως ἀργότερα δώσει ὁ Θεὸς καὶ ἡ Παναγία  νὰ ξεκινήσουν καὶ νὰ φέρουν τὸ ποθούμενο ἀποτέλεσμα, ἄν καὶ «οἱ μεγάλοι  τοῦ κόσμου ἐτούτου», οἱ Εὐρωπαῖοι ἡγέτες, οἱ ΗΠΑ καὶ ὁ ΟΗΕ, φαίνεται ὅτι δὲν ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν ἐπίλυση τοῦ προβλήματος.

            Δεύτερον, γιὰ τὸ ΑΙΓΑΙΟ. Φαντάζομαι ὅτι πληροφορεῖστε ἀπὸ τὰ ΜΜΕ τὶς προκλητικὲς παραβιάσεις τῶν τουρκικῶν ἀεροπλάνων καὶ πλοίων, ποὺ τὸν τελευταῖο καιρὸ ἔχουν πυκνώσει. Ἔχουμε ὅμως, τοὺς γενναίους ἀεροπόρους καὶ τὰ ναυτάκια μας ποὺ κάθε μέρα, παίζοντας τὴν ζωή τους «κορῶνα - γράμματα» ἀναχαιτίζουν καὶ ἀποθοῦν τοὺς θρασεῖς ἐπιβούλους τῆς ἐθνικῆς μας ἀκεραιότητος. Γι’ αὐτό, νὰ θυμᾶστε, ἀδελφοί, στὶς προσευχές σας αὐτὰ τὰ γενναῖα ἑλληνόπουλα ποὺ μᾶς ἐμψυχώνουν καὶ μᾶς κάνουν ὑπερήφανους. Ἡ Παναγία νὰ τὰ προστατεύει καὶ ὁ Χριστὸς νὰ τὰ εὐλογεῖ. Καὶ κάτι ἀκόμα γιὰ τὸ Αἰγαῖο. Ἔχουμε τὸ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ  ΠΡΟΒΛΗΜΑ, τὸ ὁποῖο οὐσιαστικὰ βρίσκεται ἐκτὸς ἐλέγχου. Ὁλόκληρο τὸν περασμένο χρόνο, τὸ 2014, εἶχαν ἔλθει στὴν Ἑλλάδα περίπου 36.000 μετανάστες. Φέτος, μόνον τὸν Ἰούλιο, σχεδὸν 55.000 μετανάστες ἦλθαν στὴν Ἑλλάδα. Μόνον σ’ ἕναν μῆνα ! Καὶ αὐτὰ τὰ στοιχεῖα εἶναι ἀπὸ τὸ Λιμενικό, ποὺ ἀνακοίνωσε σύμφωνα μὲ ἐξακριβωμένα στοιχεῖα, ὅτι περισυνελέγησαν 54.899 μετανάστες σὲ 748 περιστατικὰ σὲ διάφορα νησιὰ τοῦ Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου. Τὸ πρῶτο δὲ ἑξάμηνο τοῦ τρέχοντος ἔτους, ἀπὸ τὸν Ἰανουάριο μέχρι καὶ τὸν Ἰούνιο ἦλθαν στὴν Ἑλλάδα 156.726 μετανάστες. Βλέπετε τώρα τὶ γίνεται στὴν Μυτιλήνη καὶ σὲ ἄλλα νησιὰ τοῦ Αἰγαίου. Ἐξάλλου ὁ Γεν. Γραμματέας τῆς Ὕπατης Ἀρμοστίας  γιὰ τὴν Εὐρώπη, μετὰ τὴν ἐπίσκεψή του στὴ Λέσβο, στὴν Κῶ καὶ στὴν Χίο, διαπίστωσε ὅτι ἐπικρατεῖ ἀπόλυτο χάος στὰ νησιὰ λόγῳ τοῦ μεγάλου ἀριθμοῦ τῶν μεταναστῶν. Καὶ ὅπως δήλωσε ὁ Ἕλληνας Πρωθυπουργός, 2 ἑκατομμύρια μετανάστες βρίσκονται στὶς τουρκικὲς ἀκτές, προκειμένου νὰ περάσουν στὴν Ἑλλάδα, ἐνῷ ἡ Εὐρώπη ἀντιδρᾶ καὶ δὲν θέλει νὰ πάρει ἕναν ἀριθμὸ μεταναστῶν. Ἄς προσευχόμαστε ἀδελφοί μου, ὥστε ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Παναγία μας νὰ φωτίζουν τοὺς ἁρμοδίους καὶ τὴν ἐπίλυση αὐτοῦ τοῦ τόσο σοβαροῦ προβλήματος.

            Καὶ ἐρχόμαστε τώρα στὴν ΘΡΑΚΗ  μας. Σήμερα στὴ Θράκη ὑπάρχουν δύο μουφτῆδες (θρησκευτικοὶ ἀρχηγοὶ τῶν μουσουλμάνων). Ἕνας στὴν Ξάνθη, καὶ ἕνας στὴν Κομοτηνή, τοὺς ὁποίους ἀναγνωρίζει ἡ Ἑλληνικὴ Πολιτεία, ἀλλὰ δὲν τοὺς ἀποδέχεται ἡ Τουρκία. Παράλληλα ὑπάρχουν καὶ δύο ψευτο-μουφτῆδες, τοὺς ὁποίους ἀναγνωρίζει ἡ Τουρκία, ἀλλὰ δὲν τοὺς ἀναγνωρίζει τὸ Ἑλληνικὸ Κράτος. Δυστυχῶς ἡ Ἑλλάδα ἄφησε τὸ ζήτημα αὐτὸ ἄλυτο καὶ ἀδιευκρίνιστο καὶ δὲν περιορίζει τὴν ἀντεθνικὴ δράση τῶν ψευτο-μουφτίδων, ποὺ ὑπερβαίνει κατὰ πολὺ τὰ θρησκευτικά τους καθήκοντα. Στὶς 2 Μαΐου, ἐφέτος, ὁ Νεσμεντίμ Μπιλάλ Ἐρντογάν, γιὸς τοῦ Προέδρου τῆς Τουρκίας, ἐπραγματοποίησε διήμερη περιοδεία στὴν Ξάνθη καὶ στὴν Κομοτηνή, συνοδευόμενος ἀπὸ τοὺς δύο ψευτο-μουφτῆδες. Στὴν Κομοτηνὴ ἐπισκέφθηκε καὶ τὸ κτίριο τῆς Ἕνωσης, προσέξτε, Τουρκικῆς Νεολαίας Κομοτηνῆς. (χρησιμοποιεῖ τὸν ὅρο «Τουρκικῆς»). Καὶ ἐκεῖ ἀνάμεσα στὰ ἄλλα εἶπε καὶ αὐτά. «Ἐμεῖς στὴν Τουρκία, νὰ ξέρετε πώς, ὅταν σᾶς συμβεῖ κάτι, ὅταν παραστεῖ ἀνάγκη, εἴμαστε τὰ ἀδέλφια σας. Τὰ μοναδικὰ ἀδέλφια σας. Καὶ εἴμαστε δίπλα σας. Θὰ μπορεῖτε νὰ πεῖτε, πὼς ὅταν χρειαστοῦμε κάτι θὰ τὸ τακτοποιήσουμε. Αὐτὸ φυσικά θὰ σᾶς καταστήσει πιὸ ἰσχυρούς. Ἐγὼ εἶμαι ἐδῶ, εἴτε γιὰ τὴν Ἕνωση Τουρκικῆς Νεολαίας Κομμοτηνῆς, εἴτε καὶ γιὰ τοὺς ἄλλους Συλλόγους, καὶ εὔχομαι τὴν συνέχιση καὶ εὐόδωση τῶν ἐργασιῶν τους». Κατὰ πολλοὺς ἀναλυτὲς ἡ ἐπίσκεψη τοῦ Τούρκου Ἐρντογὰν στὴν Κομμοτηνή εἶχε πολιτικά κίνητρα, μὲ ἀφορμὴ τὶς ἐπικείμενες τότε ἐκλογὲς τῆς 7ης Ἰουνίου στὴν Τουρκία. Ἐξάλλου στὸ Συνέδριο τῆς Πομακομμοτηνιακῆς Ἕνωσης ποὺ ἔγινε στὴν Κομμοτηνὴ στὶς 14 Μαΐου φέτος, ὁ ψευτο-μουφτῆς μίλησε ὅτι «οὐδέποτε εἶχαν μιὰ ἰσότιμη ἀντιμετώπιση στὴ Δυτικὴ Θράκη ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ Κυβέρνηση». Καὶ πρόσθεσε θρασύτατα ὅτι «ἐμεῖς θέλουμε τὰ δικαιώματα ποὺ ἔχει ἡ ἑλληνικὴ μειονότητα στὴ Τουρκία», ἐνῶ ὅλοι γνωρίζουμε πόσο περιφρόνησε ἡ Τουρκία τὴν συνθήκη τῆς Λοζάνης, καὶ πόσο πολέμησε τὴν ἑλληνικὴ μειονότητα καὶ θέλησε τὴν συρρίκνωσή της, ὥστε σήμερα στὴν Κων/πολη νὰ ζοῦν μόνο 2.000 μὲ 2.500 Ἕλληνες ὁμογενεῖς.  Τὸ χειρότερο, ὅμως, εἶναι ὅτι, ὅπως καὶ ἄλλοτε ἔχω πεῖ ἀπὸ τὴ θέση αὐτή, ἀφήσαμε τοὺς Πομάκους, ποὺ ἐδῶ διαμαρτύρονται ὅτι δὲν εἶναι Τοῦρκοι, τοὺς ἀφήσαμε νὰ τοὺς ἐκβιάζει καὶ νὰ τοὺς τρομοκρατεῖ ἡ Ἄγκυρα. Ὁπότε, ἀργὰ ἤ γρήγορα, θὰ χαθοῦν οἱ Πομάκοι γιὰ τὴν Ἑλλάδα. Ἡ Ἑλλάδα πρέπει πολύ, πάρα πολὺ νὰ προσέξει τὸ ζήτημα τῶν Πομάκων τῆς Θράκης. Ὁ Ἀχμέτ Ἰμάμ, ὁ Πρόεδρος τοῦ Πανελληνίου Συνδέσμου Πομάκων, ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἐξέθεσε τοὺς Τούρκους πράκτορες στὸ Συνέδριο τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Ἕνωσης Ἐθνικοτήτων Εὐρώπης, σὲ δηλώσεις του, μεταξὺ τῶν ἄλλων εἶπε καὶ αὐτά. «Τὰ τελευταῖα δύο χρόνια οἱ τουρκόφιλοι μουσουλμάνοι τῆς Θράκης προσπαθοῦσαν σκληρὰ νὰ διοργανώσουν αὐτὸ τὸ Συνέδριο ὅπως ἤθελαν, ὥστε νὰ ἐκθέσουν τὴν Ἑλλάδα. Εὐτυχῶς μπορέσαμε νὰ κάνουμε ἕναν ἀντίλογο στὰ τρομερὰ ψέμματά τους». Ὁ Ἀχμὲτ Ἰμάμ ἔδωσε ἕνα ἠχηρότατο χαστούκι στὸν ψευτομουφτῆ τῆς Θράκης, τὸν ὁποῖο κατήγγειλε ὡς ρατσιστή εἰς βάρος τῶν Πομάκων, καὶ ὡς ὄργανο τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς τῆς Τουρκίας, ποὺ ἐξυπηρετεῖ ξένα συμφέροντα καὶ ὄχι τῶν μουσουλμάνων τῆς Θράκης. Ἀναφέρθηκε μάλιστα καὶ στὶς τακτικὲς τῶν «γυπαετῶν τῆς ἡμισελήνου», ὅπως χαρακτήρισε τοὺς Τούρκους πράκτορες, στὰ ἀνυπεράσπιστα Πομακοχώρια. «Ἤμουν εἴκοσι χρόνια δάσκαλος στὴν μειονοτικὴ ἐκπαίδευση. Στὸ σχολεῖο οἱ Πομάκοι μαθητές, δὲν γνώριζαν οὔτε μία τουρκικὴ λέξη. Τὰ παιδιὰ γιὰ νὰ πάψουν νὰ μιλοῦν πομακικὰ καὶ νὰ μάθουν τουρκικά, δέχονταν μεγάλη πίεση καὶ ξυλοδαρμό». Καὶ ἐγὼ τώρα, ἀπὸ αὐτὴν τὴ θέση λέω : Ἆρα γε, ἀκούει ἡ Κυβέρνηση καὶ ἡ Ἀντιπολίτευση, ὥστε νὰ πράξει τὰ δέοντα προτοῦ νὰ εἶναι πολὺ ἀργά ; Ἄς ἀφήσουν τοὺς καβγάδες στὴ Βουλή, ἄς ἀφήσουν ὅλα αὐτὰ ποὺ μᾶς τριβελίζουν τὸ μυαλὸ κάθε μέρα καὶ κάθε στιγμή, καὶ ἄς κοιτάξουν καὶ αὐτὸ τὸ ἐθνικὸ θέμα τῆς Θράκης.

            Ὡς ἀναφορά τὴν FYROM, δηλαδὴ τὸ κρατίδιο τῶν ΣΚΟΠΙΩΝ. Συνεχίζεται ὁ ἀτέρμων διάλογος γιὰ τὸ θέμα τῆς ὀνομασίας, μιᾶς καὶ ἡ Ἑλλάδα  ἐπ’ οὐδενὶ λόγῳ δέχεται τὸ ὄνομα «Μακεδονία» γι’ αὐτὸ τὸ κρατίδιο. Τὸν τελευταῖο καιρό, ὅμως, παρατηρεῖται μιὰ στασιμότητα, διότι μέσα ὑπάρχει ἐξέγερση καὶ ἀναταραχὴ ἀπὸ τὸ Ἀλβανικὸ στοιχεῖο, ποὺ ζητάει μαζὶ μὲ τὴν ὑπόλοιπη ἀντιπολίτευση τὴν παραίτηση τοῦ Πρωθυπουργοῦ Γκρουέφσκυ, μὲ ἀποτέλεσμα ἡ θέση τῆς Κυβερνήσεως νὰ ἔχει γίνει προβληματική. Εἴμαστε, λοιπόν, ἐν ἀναμονῇ γιὰ νὰ δοῦμε πῶς θὰ ἐξελιχθοῦν τὰ πράγματα.

            Γιὰ τὸ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ἔχω νὰ σᾶς πῶ ὅτι τὰ πράγματα μέσα δὲν πηγαίνουν καθόλου καλά. Στὶς αὐτοδιοικητικὲς ἐκλογές, ποὺ ἔγιναν τὸν περασμένο Ἰούνιο, ἐκλογὲς δηλ. γιὰ Δημάρχους, οἱ Βορειοηπειρῶτες ἔχασαν πανηγυρικά, καὶ μάλιστα ἔχασαν τὴν ἑλληνικότατη Χειμάρρα. Καὶ αὐτό, γιὰ δύο λόγους, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί. 1) Οἱ Ἀλβανοὶ μὲ τὸν δικό τους «Καλλικράτη», ἕνωσαν ἀλβανικὲς περιοχές, ὅπου ὑπερτερεῖ τὸ ἀλβανικὸ στοιχεῖο, μὲ ἑλληνικὲς περιοχές, γιὰ νὰ ἐκλεγοῦν οἱ δικοί τους ὑποψήφιοι, ὅπως καὶ ἔγινε, ἐνῷ ἄργησαν νὰ ἀνακοινώσουν τὰ ἀποτελέσματα, γιατὶ ἔπρεπε νὰ προηγηθεῖ τὸ καθιερωμένο «ἐκλογομαγείρεμα». 2) Οἱ Βορειοηπειρῶτες ἐνῷ φάνηκαν πρὸς στιγμήν, ὅτι οἱ διάφορες μερίδες τους εἶχαν συμφιλιωθεῖ, ἀτυχῶς μόλις ἔφθασαν οἱ ἐκλογές, διασπάστηκαν πάλι, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἐπέλθει αὐτὴ ἡ παταγώδης ἀποτυχία. 3) Ἡ Ἀλβανία δὲν ἔχει πάψει νὰ καλλιεργεῖ τὴν ἱδέα τῆς «Μεγάλης Ἀλβανίας» ὑποκινούμενη ἀπὸ τὴν Τουρκία. Τελευταῖα μάλιστα ἀξίωσε ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση νὰ τῆς γνωστοποιήσει τὶς περιοχὲς τῆς Ἠπείρου, ὅπου θὰ διεξαχθοῦν ἕρευνες γιὰ τὴν ἀνεύρεση πετρελαίου. Γι’ αὐτὸ ἡμερήσια, ἔγκριτη ἐφημερίδα τῶν Ἰωαννίνων, ἔγραψε πρωτοσέλιδο μὲ πηχιαῖο τίτλο : «ΘΕΜΑ  ΣΥΝΟΡΩΝ  ΘΕΤΕΙ  Η  ΑΛΒΑΝΙΑ», χωρίς, δυστυχῶς, ἀπὸ μέρους μας νὰ ὑπάρξει δυναμικὴ ἀντίδραση. Προσωπικῶς ἔκανα σκληρὲς δηλώσεις καὶ κάλεσα τὸν πολιτικὸ κόσμο νὰ πάρει θέση. Ἀλλὰ ... «οὐκ ἦν φωνή, οὐκ ἦν ἀκρόαση». 4) Τὸ θέμα τῶν Τσάμηδων ὅλο καὶ ἐπανέρχεται στὴν ἐπικαιρότητα. Μάλιστα τὼρα τελευταῖα, ὁ τρίτος ἀντιπρόεδρος τῆς Ἀλβανικῆς Βουλῆς, καὶ Πρόεδρος τοῦ ἐθνικιστικοῦ κόμματος τῶν  «Τσάμηδων», Σπεκίμ Ἰντρίζι, ἐδήλωσε θρασύτατα ὅτι «θὰ λυθεῖ τὸ ζήτημα τῶν ἐδαφικῶν διεκδικήσεων τῶν Τσάμηδων στὴν Ἑλλάδα, καὶ εὐελπιστεῖ μελλοντικὰ νὰ ὑπάρχει ἐκπρόσωπος τοῦ Τσάμικου κόμματος καὶ στὴν ἑλληνικὴ Βουλή !» Αὐτὰ εἶναι. Καὶ μπορεῖ νὰ τὸ δοῦμε καὶ αὐτό. Μὴ σᾶς φαίνεται καθόλου παράξενο. Ἔχουμε δεῖ τόσα πολλά στοὺς καιρούς μας, ποὺ καὶ αὐτὸ δὲν φαίνεται νὰ εἶναι ἀκατόρθωτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ   ΣΤΟΥΣ  ΔΥΟ  ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ  !

            Πρὶν κατακλείσω, ἀγαπητοί μου χριστιανοί, τὴν ὁμιλία αὐτή, θέλω νὰ ἐπισημάνω  δύο κινδύνους ποὺ ὅλο καὶ περισσότερο ἀπειλοῦν τὴν Ἑλληνική μας Πατρίδα καὶ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, ποὺ ἦταν καὶ εἶναι ἡ τροφὸς καὶ ἡ φρουρὸς τοῦ Ἔθνους. πρῶτος κίνδυνος εἶναι ἡ μεγάλη πτώση τῆς ΠΑΙΔΕΙΑΣ καὶ ἡ φυγὴ πολλῶν νέων πτυχιούχων τῶν Πανεπιστημίων μας πρὸς τὸ ἐξωτερικό, γιὰ νὰ ἀναζητήσουν «μιὰ θέση κάτω ἀπὸ τὸν ἥλιο», ἀφοῦ ἐδῶ δὲν ὑπάρχουν δυνατότητες νὰ σταδιοδρομήσουν. Ἡ αἱμορραγία αὐτὴ εἶναι ἰδιαίτερα ὀδυνηρὴ γιὰ τὸ ἔθνος, γιατί,  πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ τὰ παιδιά, διαπρέπουν ὡς ἐπιστήμονες στὶς ξένες χῶρες, καὶ κατὰ κανόνα δὲν ἐπιστρέφουν στὴν Πατρίδα. Ἀκόμη καὶ ἡ μεγάλη ἀποτυχία τῶν ὑποψηφίων στὶς φετινὲς πανελλήνιες ἐξετάσεις, δείχνει ὅτι οἱ ἀλλεπάλληλες ἐκπαιδευτικὲς μεταρρυθμίσεις, ἔχουν βλάψει καίρια  κυρίως τὴν Μέση Ἐκπαίδευση. Καὶ στὴν πραγματικότητα δὲν ὑπάρχει ἡ περιβόητη «δωρεὰν παιδεία», ἀφοῦ οἱ γονεῖς δὲν ἀντέχουν στὸ οἰκονομικὸ βάρος τῶν φροντιστηρίων, ποὺ ἐνῷ ἔχουν πολλὲς φορὲς διακηρύξει οἱ ἑκάστοτε κυβερνήσεις ὅτι θὰ καταργηθοῦν, ἀτυχῶς τὰ φροντιστήρια «ζοῦν καὶ βασιλεύουν». Ὁ δεύτερος τώρα κίνδυνος ἀκούει στὸ ὄνομα ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ. Οἰκουμενισμὸς εἶναι ἡ κίνηση, ποὺ γίνεται κυρίως στὴν Εὐρώπη, καὶ ποὺ ἀποβλέπει στὸ νὰ ἑνωθεῖ ἡ Ὀρθοδοξία μὲ τὶς αἱρετικὲς χριστιανικὲς ὁμάδες, ὅπως εἶναι ὁ Παπισμός, οἱ Προτεστάντες, οἱ Ἀγγλικανοί, καὶ οἱ Μονοφυσῖτες. Τὸ Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν Ἐκκλησιῶν (Π.Σ.Ε.) ὀργανώνει κάθε τόσο συνέδρια πότε ἐδῶ καὶ πότε ἐκεῖ, σὲ διάφορες πόλεις τοῦ κόσμου, ὅπου, δυστυχῶς, ἡ Ὀρθοδοξία συναγελάζεται μὲ ἕναν ἀπίθανο συφερτὸ λεγομένων χριστιανῶν, κυρίως Προτεσταντῶν. Βέβαια στὴν περιοχή μας δὲν ἔχουμε τέτοια φαινόμενα. Ὅμως, μὴ ξεχνᾶμε ὅτι ἡ τηλεόραση μπαίνει μέσα σὲ κάθε ἑλληνικὸ σπίτι, προβάλλοντας κυρίως τὶς δραστηριότητες τοῦ Πάπα. Ἔτσι οἱ Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες εἶδαν τὸν περασμένο Νοέμβριο τὸν Πάπα στὸ Πατριαρχικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγ. Γεωργίου στὸ Φανάρι, τοὺς ἀλληλοασπασμοὺς τοῦ Πάπα μὲ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη, τὶς παπικές, δῆθεν, εὐλογίες, τὸν Πολυχρονισμὸ τοῦ Αἱρεσιάρχου τῆς Δύσεως, συγχρόνως δὲ ἕναν καταιγισμὸ ἀγαπολογίας. - Ἀγάπη, ἀγάπη!, διαλαλοῦν σὲ ὅλους τοὺς τόνους οἱ Οἰκουμενιστές. Καὶ βέβαια σὰν ἀνθρώπους ἀγαπᾶμε τοὺς αἱρετικούς. Τὶς αἱρετικές τους διδασκαλίες, ὅμως, καὶ τὶς πλᾶνες τους, δὲν τὶς δεχόμαστε. Γιὰ πέστε μου, σᾶς παρακαλῶ : Μποροῦμε νὰ ἑνωθοῦμε μὲ ὅσους χειροτονοῦν γυναῖκες ἱερεῖς καὶ ἐπισκόπους ; Ἤ μὲ ὅσους τελοῦν «γάμους» ὁμοφυλοφίλων ; Ἤ ὅσους θεωροῦν τὴν Παναγία περίπου ὡς Θεά (οἱ Παπικοί) , ἤ ὅσοι τὴν θεωροῦν σὰν μιὰ ἁπλὴ γυναῖκα καὶ φυσικὰ δὲν τὴν τιμοῦν ; (οἱ Προτεστάντες)  Μποροῦμε ; Ἐγὼ λέω ὄχι. Μυριάκις ὄχι.

            Γι’ αὐτὸ ἀγαπητοί μου χριστιανοί, ἄς εὐχαριστοῦμε τὸν Κύριο ποὺ μᾶς ἔχει μέσα στὴ μοναδικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, καὶ ἄς ἀγωνιζόμαστε μὲ τὴν μετάνοια, τὴν Θεία Κοινωνία, τὴν προσευχή καὶ τὴν θεάρεστη ζωή, ὥστε μὲ τὶς πρεσβεῖες τῆς Θεοτόκου νὰ ἀξιωθοῦμε καὶ τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, τὴν ὁποία εὔχομαι ὁ Κύριός μας νὰ τὴν χαρίσει εἰς πάντας ὑμᾶς. Ἀμήν».