ΟΜΙΛΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΛΥΒΔΟΣΚΕΠΑΣΤΗ (14.8.2014)


«….Πρὶν ἀπὸ 50 σχεδὸν χρόνια ὁ ἀείμνηστος Σεβαστιανὸς καθιέρωσε αὐτὴν τὴν Ἱερὰ Ἀγρυπνία ἐδῶ, στὸ πανάρχαιο αὐτὸ μοναστήρι, κοντὰ στὰ σύνορα μὲ τὴν Βόρειο Ἤπειρο. Ἐδῶ εἶναι καὶ ὁ τάφος ὅπου ἔχει ἐναποτεθεῖ τὸ σεπτὸ σκήνωμά του, περιμένοντας τὴν κοινὴ ἀνάσταση κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως καθὼς καὶ τὴν ἐθνικὴ ἀνάσταση τῆς Βορείου Ἠπείρου. Μολονότι τὸν χλεύαζαν τότε καὶ τὸν λοιδοροῦσαν ὅτι μὲ προσευχές, τάχα, προσπαθοῦσε νὰ λύσει τὸ Βορειοηπειρωτικὸ ζήτημα. Ἐκεῖνος ὅμως, νηφάλιος καὶ ἀψηφῶντας τοὺς εὔκολους ἐπικριτές του, συνέχιζε τὴν προσπάθειά του μέχρις ὅτου γκρεμίσθηκαν τὰ ἠλεκτροφόρα συρματοπλέγματα καὶ ἄρχισε νὰ πνέει ἐλεύθερα ὁ ἀέρας ἀέρας τῆς ἐλευθερίας στὴν σκλάβα αὐτὴ ἑλληνικὴ γῆ. Γι’ αὐτὸ καὶ ἔχει καθιερωθεῖ νὰ γίνεται καὶ μία σύντομη ἐνημέρωση τῶν χριστιανῶν. ποὺ κατακλύζουν τὴν Ἱερὰν αὐτὴν Μονὴν, γύρω ἀπὸ τὴν πορεία τῶν ἐθνικῶν μας θεμάτων.

            Ἀρχίζουμε, λοιπόν, ἀπὸ τὸ ΒΟΡΕΙΟΠΕΙΡΩΤΙΚΟ. Ἀπὸ πέρυσι μέχρι φέτος τρία κυρίως σημεῖα σημάδευσαν τὴν πορεία του. 1) Οἱ γενικὲς ἐκλογὲς ποὺ ἔγιναν στὴν γείτονα ἔδειξαν ὁλοφάνερα τὴν μεγάλη πληγὴ τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ: Τὴν διχόνοια καὶ τὴν διάσπαση τῆς ἡγεσίας του. Αὐτή, δυστυχῶς, ἡ φαγομάρα, πανάρχαια ἀρρώστια τοῦ ἑλληνισμοῦ, εἶχε σὰν ἀποτέλεσμα νὰ πιάσει πάτο τὸ κόμμα «Ἕνωσις ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων» καὶ φυσικὰ ἡ «Ὁμόνοια» ποὺ τὸ πατρονάρει. Ἔτσι μόλις καὶ μὲ τὰ βίας νὰ ἐκλέξει ἕναν μόνον βουλευτῆ. Ἐνῶ ἀντίθετα τὸ κόμμα τῶν «Τσάμηδων», ὑποβοηθούμενο ὑπογείως, βεβαίως, ἀπὸ τὴν Ἀλβανικὴ Κυβέρνηση ἐξέλεξε 5 Βουλευτὲς, παρακαλῶ. Καὶ τώρα σηκώνει θρασύτατα τὸ κεφάλι του καὶ διεκδικεῖ χωράφια καὶ ὑποστατικὰ στὴν Θεσπρωτία, ὅπου διέπραξε ὄργιο ἐγκλημάτων στὰ χρόνια τῆς Ἰταλικῆς πρῶτα καὶ τῆς Γερμανικῆς κατόπιν, ξενικῆς κατοχῆς. Δυστυχῶς ἡ διχόνοια συνεχίζεται μέχρι σήμερα, χωρὶς νὰ διαφαίνεται κάποια ἀκτίνα συμφιλιώσεως καὶ συνεργασίας ἔναντι τοῦ κοινοῦ ἐχθροῦ. 2) Τὸ τριετὲς μνημόσυνο τοῦ Χειμαρριώτη Ἀριστοτέλη Γκούμα, ὁ ὁποῖος δολοφονήθηκε ἀπὸ Ἀλβανοὺς ἐξτρεμιστὲς γιατὶ ἐπέμενε νὰ μιλάει ἑλληνικά, μόνον μνημόσυνο δὲν ἦταν. Στὴν πραγματικότητα ἦταν μιὰ περιφρόνηση τοῦ παλληκαριοῦ καὶ μιὰ ἀπαξίωση τῆς Ἑλληνικῆς καὶ ἡρωϊκῆς Χειμάρρας. Καὶ 3) Τὰ θλιβερὰ γεγονότα τῆς Πρεμετῆς ὅπου οἱ Ἀλβανοὶ ἅρπαξαν μὲ πρωτοφανῆ βία τὸν Ναὸ τῶν Ὀρθοδόξων, πέταξαν ἔξω Ἱερὰ σκεύη, ἄμφια κ.λ.π., τὸν ἐκλείδωσαν καὶ σκοπεύουν νὰ τὸν κάνουν πολιτιστικὸ κέντρο. Ἔτσι οἱ χριστιανοὶ λειτουργοῦνται ἔξω ἀπὸ τὸ Ναὸ καὶ ἀσφαλῶς εἶχαν ἀπόλυτο δίκαιο καὶ ἔχουν ὅσοι λένε ὅτι «ὁ Χότζα ζεῖ». Γιατὶ ὅλη αὐτὴ ἡ βιαιοπραγία ἐθύμιζε τὴν ἐποχὴ τῆς ἀλήστου μνήμης χοτζικῆς κομμουνιστικῆς θηριωδίας. Κατὰ τὰ ἄλλα καὶ οἱ συντάξεις τοῦ ΟΓΑ δὲν δίδονται στοὺς Βορειοηπειρῶτες, ἐπειδὴ τὸ ἑλληνικὸ δημόσιο σὲ μιὰ ἐπίδειξη γραφειοκρατικῆς τρέλας ἀπαιτεῖ τὴν διαμονὴ τῶν Βορειοηπειρωτῶν στὴν Ἑλλάδα καὶ μάλιστα νὰ προσκομίζουν ἀποδείξεις γιὰ τὸ ἐνοίκιο ποὺ καταβάλλουν, γιὰ τὴν Δ.Ε.Η., τὸν Ο.Τ.Ε., τὴν Ε.Υ.Δ.Α.Π.. Ὄντως, ἐπιτρέψτε μου νὰ πῶ, «εἴμαστε γιὰ δέσιμο». Ἡ ἔλλειψη ἐθνικῆς πολιτικῆς στὸ ἀποκορύφωμά της. Ἀκόμη συνεχίζεται στὴ Χώρα μας ἡ εἰσρροὴ τόνων, προσέξτε ὄχι κιλῶν, τόνων ναρκωτικῶν, ὅπως συνεχίζεται καὶ ἡ εἴσοδος «διπλωματούχων» κακοποιῶν καὶ  ἐγκληματιῶν, παρὰ τὶς ἐξόχως φιλότιμες προσπάθειες τῆς Ἀστυνομίας μας καὶ τῶν Συνοριοφυλάκων, οἱ ὁποῖοι συχνὰ παίζουν «κορῶνα – γράμματα» τὴν ζωή τους ἀντιμετωπίζοντας τοὺς λαθρεμπόρους τοῦ θανάτου Ἀλβανούς, οἱ ὁποῖοι εἶναι πάνοπλοι καὶ ἀδίστακτοι. Ἐν τῷ μεταξὺ ἡ Ἑλλάδα ποὺ εἶναι λίαν εὐαίσθητη καὶ κατηγορεῖ τὴν Ἑλλάδα ὅτι εἶναι ἀντίθετη μὲ τὶς ἐκτρώσεις, τὴν μοιχεία καὶ τοὺς λεγομένους γάμους τῶν ὁμοφυλοφίλων ἀρχίζει διεργασίες μὲ τὴν Ἀλβανία γιὰ τὴν ἐν καιρῷ  ἔνταξή της στὴν Ε.Ε. παραβλέποντας προκλητικὰ ὅλες αὐτὲς τὶς ἔκνομες ἐκδηλώσεις τῆς γείτονος μὲ τὶς ὁποῖες παραβιάζει τὰ δίκαια καὶ τὰ δικαιώματα τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ. Καὶ τέλος ἡ διαμάχη τοῦ Πατριαρχείου τῆς Μόσχας μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο γιὰ τὰ πρωτεῖα στὸν Ὀρθόδοξο κόσμο, καθὼς καὶ ἡ μετατροπὴ Ὀρθοδόξων Ναῶν σὲ τζαμιὰ στὴν Τουρκία, ὅπως ὁ περίφημος Ναὸς τῆς Ἁγίας Σοφίας στὴν Τραπεζοῦντα ἐνῷ ἐντόνως φημολογεῖται καὶ ὁ Ναὸς τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας στὴν Κων/πολη ἀπὸ Μουσεῖο σὲ Τζαμί. Φημολογεῖται ὅτι πρόκειται γιὰ ἐλιγμὸ τοῦ Ἐρντογὰν γιὰ τὴν ὑπονόμευση τῶν συνομιλιῶν ἐπὶ τοῦ Κυπριακοῦ.

            Νὰ ἀναφέρουμε συνοπτικὰ τώρα, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, καὶ στὰ ἄλλα θέματα. Ἡ παραβίαση τοῦ ἐναέριου καὶ τοῦ θαλάσσιου χώρου τοῦ Αἰγαίου ἀπὸ πολεμικὰ ἀεροπλάνα καὶ φρεγάτες τοῦ τουρκικοῦ ναυτικοῦ εἶναι, σχεδόν, καθημερινὸ φαινόμενο. Ὁμάδες λαθρομεταναστῶν περιμένουν στὰ παράλια τῆς Μ. Ἀσίας νὰ περάσουν ἀπέναντι μὲ σάπια ξύλινα πλοιάρια. Καὶ ὅταν κάποιο ἀπ’ αὐτὸ τὸ βούλιαξαν οἱ ἀδίστακτοι δουλέμποροι, οἱ ἄνδρες τοῦ λιμενικοῦ μας μὲ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους, λόγῳ τῶν δυσμενῶν καιρικῶν συνθηκῶν, κατόρθωσαν νὰ περισώσουν ἀρκετούς, τότε ἀκριβῶς βρέθηκε ὁ Ο.Η.Ε. καὶ κάποιες, ἀνθρωπιστικὲς, δῆθεν, ὀργανώσεις, ποὺ κατηγόρησαν τοὺς λιμενικοὺς γιὰ ὀλιγωρία. Ἐμεῖς ἀπὸ τὴ θέση αὐτὴ συγχαίρουμε ἀπὸ καρδιᾶς τοὺς γενναίους ἄνδρες τοῦ Λιμενικοῦ Σώματος καὶ ἐπιστρέφουμε τὶς κατηγορίες στοὺς καλοπερασάκηδες καὶ ἀνθέλληνες τῆς Εὐρώπης καὶ τῆς Ἀμερικῆς.

            Τὴν ΚΥΠΡΟ ἐξάλλου τὴν ὑποβλέπει πάντοτε ἡ Τουρκία. Μάλιστα πέρυσι ποὺ ἡ μεγαλόνησος εἶχε τὴν προεδρία τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως, ὁ πρωθυπουργὸς τῆς γείτονος ἐδήλωσε προκλητικὰ ὅτι ἀγνοεῖ τὴν Κύπρο. Ἐξάλλου πάλι κάτι μαγειρεύει ὁ Ο.Η.Ε. ποὺ ὑποτίθεται ὅτι θὰ λύσει τὸ Κυπριακό, ποὺ δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο παρὰ ζήτημα στρατιωτικῆς κατοχῆς τοῦ 40% τοῦ νησιοῦ. Ἄν αὐτὸ τὸ καταλάβουν οἰ ἁρμόδιοι καὶ δὲν ἐθελοτυφλοῦν τὸ Κυπριακὸ θὰ λυθεῖ ἐντὸς ὀλίγων ὡρῶν.

            Ἡ ΘΡΑΚΗ εἶναι πάντοτε στὸ στόχαστρο τῆς τουρκικῆς βουλιμίας. Τὸ τουρκικὸ προξενεῖο Κομμοτηνῆς ἔχει μετατραπεῖ σὲ «φωλιὰ λύκων».Μεθοδικὰ καὶ ἐντατικὰ  καλλιεργεῖ καὶ προπαγανδίζει τὴν συσπείρωση τῶν μουσουλμάνων  τῆς Θράκης καὶ προσπαθεῖ μὲ κάθε τρόπο νὰ μαντρώσει τοὺς Πομάκους καὶ τοὺς Ρωμὰ τῆς Θράκης στὴν στάνη τῶν Τουρκογενῶν καὶ νὰ τοὺς ἐμφανίσει σὰν Τούρκους. Ἡ περίπτωση τῆς κας Ἀμπιχὰς Σουλεϊμὰν, ἀξιόλογης γυναίκας Ρομά, εἶναι χαρακτηριστικὴ τῆς νοοτροπίας καὶ τοῦ πολιτικοῦ ἀμοραλισμοῦ τῶν κομμάτων τῆς Χώρας μας. Γιατὶ ἐνῶ εἶχε ἐπιλεγεῖ σχεδὸν παμψηφεῖ ὡς ὑποψήφια εὐρωβουλευτῆς ἑλληνικοῦ πολιτικοῦ κόμματος τὴν καθήρεσαν ἐπειδὴ ἐδήλωνε ὅτι δὲν εἶναι τουρκάλα, γεγονὸς ποὺ δυσαρέστησε τὸ τουρκικὸ Προξενεῖο τῆς Κομοτηνῆς.  Μάλιστα δὲ ἡ Τουρκία μὲ τὴν 5η φάλαγγα ποὺ ἐδημιούργησε στὴν Θράκη ἔφερε τὸ ἐκεῖ μειονοτικὸ κόμμα, δυστυχῶς, σὲ θέση ὑπεροχῆς. Ἄς κάνουμε, ἀδελφοί, μιὰ προσπάθεια νὰ θυμηθοῦμε πότε γιὰ τελευταία φορά πῆγε γιὰ μικρὲς διακοπὲς στῆν Θράκη ἕνας Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας ἤ ἕνας Πρωθυπουργός. Τὸ μήνυμα τῶν ἐκλογῶν τοῦ Μαΐου εἶναι ἀπόλυτα σαφές : Ἡ Θράκη κινδυνεύει. Γι’ αὐτὸ καιρὸς εἶναι νὰ σταματήσει ἡ κοκορομαχία τῶν πολιτικῶν μας καὶ νὰ χαραχθεῖ γι’ αὐτὴν τὴν περιοχὴ μιὰ νέα ἐθνικὴ πολιτική. Διότι, δυστυχῶς, ἡ Θράκη ἔχει γίνει σὰν τὰ Ἴμια, δηλ. γκρίζα ζώνη.

            Τὰ ΣΚΟΠΙΑ ἐπιμένουν μὲ πεῖσμα νὰ ὀνομάζονται «Μακεδονία» καὶ κατηγοροῦν τὴν Ἑλλάδα ὡς ὑπεύθυνη γιὰ τὴν μὴ ἐπίλυση τοῦ ὀνόματος τῆς Χώρας αὐτῆς. Τελευταία ἀκούστηκε ὅτι ὁ Ἕλληνας Ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν ἐδήλωσε ὅτι ἡ Ἑλλάδα μπορεῖ νὰ ἀποδεχθεῖ σύνθετη ὀνομασία ποὺ θὰ περιέχει τὸν ὄρο «Μακεδονία». Δὲν γνωρίζω ἄν ἡ πληροφορία αὐτὴ ἀληθεύει. Ἡ Παμακεδονικὴ Ὁμοσπονδία ὅμως, ποὺ ἀριθμεῖ τριάμιση ἑκατομμύρια Ἕλληνες Μακεδόνες ἐξέδωσε αὐστηρὴ ἀνακοίνωση μὲ τὴν ὁποῖα ἀρνεῖται νὰ υἱοθετηθεῖ τὸ ὄνομα Μακεδονία στὴν περίπτωση τῶν Σκοπίων. Ἄς ἐλπίσουμε ὅτι ἡ Ἑλλάδα θὰ παραμείνει σταθερὴ στὴν ἄρνηση τοῦ μεγαλοϊδεατισμοῦ τῆς γειτονικῆς Χώρας.

            Τέλος ἕνα θέμα ποὺ πονάει ὅλον τὸν Ἑλληνισμὸ εἶναι ὁ καταστροφικὸς σεισμὸς τοῦ περασμένου Ἰανουαρίου καὶ Φεβρουαρίου ποὺ ἰσοπέδωσε σχεδὸν τὴν Κεφαλονιά. Βέβαια ἡ Κυβέρνηση ἔπραξε τὸ χρέος της, ὅπως καὶ ἄλλοι παράγοντες τῆς Πατρίδος. Ὅμως τὰ προβλήματα εἶναι πολλά. Καὶ φυσικὰ ἡ ἀναγέννηση τοῦ νησιοῦ δὲν εἶναι φυσικὸ νὰ γίνει ἀπὸ τὴ μιὰ μέρα στὴν ἄλλη. Ἐμεῖς ἄς προσευχόμαστε θερμὰ στὴν Κυρία Θεοτόκο καὶ γι’ αὐτὸ καὶ γιὰ ὅλα τὰ ἄλλα ζητήματα ποὺ ἀναφέρθηκαν. Ἐκείνη γνωρίζει τὶ πρέπει νὰ γίνει καὶ τὶ χρειάζονται οἱ σεισμόπληκτοι ἀδελφοί μας καὶ θὰ προσφέρει «τὸ δώρημα πρὸς τὸ συμφέρον τῆς αἰτήσεως».

            Ἀδελφοί μου, Χρόνια Πολλά μὲ μετάνοια, μὲ προσευχὴ καὶ μὲ ἀγάπη. Ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Παναγία μας νὰ εἶναι μαζί σας. Ἀμήν.

(Φωτογραφίες: Θανάσης Αδάμ)