Σχολιάζοντας την επικαιρότητα


 ΟΤΑΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΑ & ΔΙΣΕΠΙΛΥΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

 (Ἀπὸσπασμα Ὁμιλίας τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγων. & Κονίτσης κ. Ἀνδρέου σκιαγραφώντας τὴν μορφὴ τοῦ Ἁγ. Νικολάου. Κόνιτσα 5.12.2010)

        Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κατὰ τὸ Ἑσπερινὸ κήρυγμά του εἰς τὸν πανηγυρίζοντα Ἱερὸ Μητροπολιτικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου Κονίτσης ἀναφέρθηκε καὶ στὴ θέση ποὺ πρέπει ὡς Ὀρθόδοξοι καὶ Ἕλληνες νὰ κρατοῦμε σὲ προβλήματα μεγάλα, ὅπως εἶναι τὰ θέματα τῆς Πίστεως μετὰ τῶν ἄλλων Ὁμολογιῶν καθὼς καὶ στὸ φλέγον θέμα τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτου». Εἶπε μεταξὺ ἄλλων : 

          «Ὁ Ἅγιος Νικόλαος εἶναι «Κανὼν πίστεως» καὶ γιὰ τὰ θέματα τῆς πίστεως, τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως. Διότι μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους τοὺς ἀοιδίμους Πατέρας τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἔδωσαν μάχες ἐναντίον τοῦ Ἀρείου, γιὰ νὰ στερεωθεῖ ἡ Ὀρθόδοξη πίστις. Καὶ αὐτὸ ἔρχεται νὰ πεῖ καὶ σὲ μᾶς: Νὰ κρατᾶμε αὐτὰ τὰ ὁποῖα μᾶς παρέδωσαν οἱ Πατέρες μας. Διότι δὲν πρέπει νὰ ξεχνᾶμε, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ὅτι εἴμαστε παιδιὰ τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ ἐγίναμε παιδιὰ τῆς Ἐκκλησίας ὅταν βαπτισθήκαμε στὴν Ἁγία κολυμβήθρα. Καὶ αὐτὴ ἡ Ἐκκλησία, τὴν ὁποία σήμερα κάποιοι λοιδοροῦν, καὶ θέλουν νὰ τὴν βάλουν στὸ περιθώριο, αὐτὴ ἡ Ἐκκλησία στὰ χρόνια τῆς Τουρκοκρατίας, ποὺ δὲν ἦσαν καὶ λίγα, 400 γιὰ τὴν Νότια Ἑλλάδα, καὶ 500 γιὰ τὴν Βόρεια Ἑλλάδα, αὐτὴ ἡ Ἐκκλησία κράτησε τὸ Γένος τῶν Ἑλλήνων. Δὲν εἶχε οὔτε Κυβέρνηση, οὔτε Ὑπουργεῖο Παιδείας, οὔτε παρατρεχάμενους, οὔτε κονδύλια καὶ πακέτα ἀπὸ τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση, τίποτα ἀπ’ αὐτὰ δὲν εἶχε. Ὅμως, ἐνστάλαζε στὶς ψυχὲς τῶν Ἑλληνοπαίδων καὶ τῶν μεγαλυτέρων στὴν ἡλικία, τὴν Ὀρθόδοξη πίστη, ὅπως τὰ ξέρανε καὶ ἐκεῖνοι οἱ ὀλιγογράμματοι ἱερεῖς ἐκείνου τοῦ καιροῦ. Καὶ αὐτὴ ἡ Ἐκκλησία ἐκράτησε τὸ Ἔθνος καὶ σ’ αὐτὴν ὀφείλουμε βαθύτατο σεβασμό. Αὐτὸ, λοιπόν, μᾶς διδάσκει ἡ περίπτωσις τοῦ Ἁγ. Νικολάου, ὁ ὁποῖος, ἐκεῖνος μὲν ὡς Πατὴρ τῆς Ἐκκλησίας ἔδωσε μάχες ἐναντίον τῆς αἱρέσεως, ἡ Ἐκκλησία, ὅμως, ἐν συνεχείᾳ, ἔδωσε μάχες ἐναντίον τοῦ Τούρκου, ἐναντίον τῶν Φράγκων, ἐναντίον ὅσων εἶχαν ἔλθει ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα νὰ προσηλυτίσουν τοὺς Ἕλληνες. Καὶ θὰ ἔλεγα, γιὰ νὰ ὁλοκληρώσω αὐτὲς τὶς σύντομες σκέψεις, νὰ μὴν ἐπηρεάζεστε ἀπὸ ὅσα δείχνουν τὰ μέσα ἐνημερώσεως. Διότι λένε κάποιοι δημοσιογράφοι δὲν διαφέρουμε ἀπὸ τοὺς Παπικούς, δὲν διαφέρουμε ἀπὸ τοὺς Προτεστάντες, θὰ γίνει ἡ Ἕνωσις τῶν Ἐκκλησιῶν... Παραμύθια εἶναι αὐτὰ. Αὐτὰ εἶναι παραμύθια. Δὲν ὑπάρχει περίπτωσις νὰ γίνει ἡ Ἕνωσις, ἡ λεγομένη Ἕνωσις τῶν Ἐκκλησιῶν, ἐὰν προηγουμένων καὶ οἱ Παπικοὶ, καὶ περισσότερο οἱ Προτεστάντες, δὲν ἀρνηθοῦν τὶς αἱρετικὲς διδασκαλίες τὶς ὁποῖες ἔχουν διὰ μέσου τῶν αἰώνων ἐπισορρεύσει στὶς «Ἐκκλησίες» τους. Δὲν ὑπάρχει περίπτωση. Αὐτὸ νὰ τὸ ξέρουμε.     

          Καὶ θὰ ἔλεγα ἀκόμη καὶ στὸ θέμα τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη, ἐπειδὴ πολλοὶ ρωτοῦν τὶ θὰ κάνουν. Τώρα τελευταῖα ἔγινε μία σύσκεψις κάποιας Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς, (ἀπ’ τὸν θόρυβο βέβαια ποὺ ξεσηκώθηκε -δὲν ξέρω βέβαια ἄν τὸ εἴχανε στὸ Πρόγραμμα ἡ Σύνοδος νὰ τὸ κάνει, ἀλλὰ ἐν πάσει περιπτώσει ἔγινε-) μὲ κάποιους παράγοντες τὴς Πολιτείας. Ἐξεδόθη ἕνα ἀνακοινωθὲν «ἤξεις ἀφήξεις». Χλιαρὸ πάντως. Καὶ εἶπαν ὅτι θὰ μελετήσουν τὸ θέμα καὶ μὲ τὴν ἔναρξη τῆς νεάς χρονιᾶς θὰ ἐνημερώσουμε τὸ χριστεπώνυμο πλήρωμα. Ἐγὼ περιμένω τὶς ἀποφάσεις τῆς Συνόδου καὶ εὔχομαι, καὶ σεῖς νὰ τὸ εὔχεσθε αὐτὸ, καὶ ἡ «Κάρτα τοῦ Πολίτη», ποὺ εἶναι τὸ ἀντίστοιχο  τῆς Ταυτότητος ποὺ ἔχουμε μέχρι τώρα, καὶ ἡ «Φοροκάρτα», δηλ. μιὰ κάρτα μὲ τὴν ὁποίαν θὰ μποροῦμε νὰ πουλᾶμε καὶ ν’ὰγοράζουμε κ.ο.κ. δὲν θὰ ἔχουν τὸν δυσώνυμο ἀριθμὸ τοῦ Ἀντιχρίστου. Ἐγὼ τὸ εὔχομαι αὐτὸ. Ἀλλ’ ἑὰν παρελπίδα, ὅμως, ὑπάρξει κάτι τέτοιο σᾶς λέω αὐτὴν τὴν ἱερὰ στιγμή, ὅτι δὲν πρόκειται νὰ τὴν παραλάβω. Καὶ ἐσεῖς κανονίστε ὁ καθένας γιὰ τὸ μέλλον. Ἐγὼ δὲν θὰ τὴν παραλάβω πάντως. Διότι δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἐμπαιζόμεθα ἀπὸ τύπους ποὺ θέλουν νὰ βάλουν τὴν Ἑλλάδα στὴν ἄκρη. Ἡ Ἑλλάδα τὶ ἔχει; Τὴν Ὀρθοδοξία ἔχει, τὴν Ἱστορία της ἔχει. Αὐτὰ ἔχει. Ἄν, λοιπόν, αὐτὰ θέλουν νὰ μᾶς τὰ πάρουν «εἶναι μακρυὰ νυχτομένοι». Ἔχετέ τα αὐτὰ ὑπ’ ὄψιν σας. Ἐγὼ θὰ παρακολουθῶ το θέμα καὶ ὅτι προκύψει θὰ ἐνημερώνω ἐδῶ τὸν λαὸ τῆς Ἐπαρχίας μου γιὰ νὰ ξέρετε καὶ σεῖς ὑπευθύνως τὶ γίνεται καὶ τὶ πρέπει νὰ κάνετε».

 

Χ. Ἱ. Ἀμαραντινὸς.

 

Οἱ Ἀλβανοὶ μὲ νόμο προσπαθοῦν νὰ φιμώσουν τὴν Ὀρθοδοξία

 Μεγάλες ἀντιδράσεις δημιουργεῖ στὴν Ἀλβανία τὸ νέο σχέδιο νόμου τοῦ ὑπουργείου Παιδείας τῆς Ἀλβανίας ὅπου ἀπὸ ἐδῶ καὶ στὸ ἕξης δὲν θὰ μπορεῖ κανεὶς νὰ φοράει σταυρὸ καὶ νὰ φαίνεται.

Οἱ Ἀλβανικὲς ἀρχὲς προσπαθοῦν νὰ περιορίσουν μὲ ὁποιαδήποτε τρόπο τή...θρησκευτικὴ κατήχηση ἢ τὶς θρησκευτικὲς δραστηριότητες ἀπὸ τὸ προσωπικὸ τῶν σχολείων.

Ἀναφέρουν μάλιστα ὅτι εἶναι ἀπαράδεκτο νὰ ὑπάρχουν στοὺς τοίχους σταυροὶ καὶ εἰκόνες.

Τὰ παραπάνω σύμβολα θὰ ὑπάρχουν μόνο σὲ σχολεῖα ποὺ διδάσκονται θεολογικὰ μαθήματα.

Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἀλβανίας -καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀναστάσιος ποὺ ἔχει νὰ ἐπιδείξει σημαντικὸ ἔργο- ἀντέδρασε ἔντονα. Σὲ δήλωση τοῦ ἀναφέρει: “Τὸ ἄρθρο 36 – καὶ ἡ διάταξη ἡ ὁποία θὰ ἀπαγορεύει τὰ σύμβολα – παραβιάζει τὸ σύνταγμα καθὼς ἐπίσης τὶς διεθνεῖς συμβάσεις καὶ τὰ ψηφίσματα τὰ ὁποῖα ἔχουν ἀναγνωριστεῖ καὶ ἐπικυρωθεῖ ἀπὸ τὸ Ἀλβανικὸ κράτος”.

Παρὰ τὶς ἀντιδράσεις τῆς ὀρθόδοξης καὶ τῆς μουσουλμανικῆς κοινότητας οἱ Ἀλβανοὶ προχωροῦν ἀκάθεκτοι γιατί ὅπως δηλώνουν ἐπιθυμοῦν νὰ ἔχουν ἕνα κοσμικὸ κράτος καὶ ὄχι θρησκευτικὸ .

Βέβαια ὁ νέος νόμος στρέφεται περισσότερο ἐνάντιων τῶν Ὀρθοδόξων καὶ λιγότερο κατὰ τῶν μουσουλμάνων. Εἶναι φανερὸ σὲ ὅλους ὅτι μὲ αὐτὸ τὸ τρόπο προσπαθοῦν νὰ ἀνακόψουν τὸ μεγάλο ἔργο ποὺ ὑλοποιεῖ στὴ γειτονική μας χώρα ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀναστάσιος. 

http://www.enimerwsi.com/

 

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ «ΤΣΑΜΗΔΕΣ»

 

          Ὅπως ἔγινε γνωστό, ὁ βουλευτὴ τοῦ ΛΑ.Ο.Σ. κ. Ἰωάννης Κοραντῆς κατέθεσε ἐρώτηση στὴν Βουλή, γιὰ τὴν πρόθεση τῶν «Τσάμηδων» νὰ γιορτάσουν τὸ 2011 τὴν ἡμέρα τῆς δῆθεν γενοκτονίας τους στὴν Ἡγουμενίτσα(!), ἀντὶ τῆς Κονίσπολις, κοντὰ στὰ Ἑλληνοαλβανικὰ σύνορα, ὅπως γινόταν τὰ τελευταῖα χρόνια. Εἰδικώτερα, ὁ κ. Κοραντῆς ἐρωτᾷ τοὺς ὑπουργούς: Ἐξωτερικῶν κ. Δημήτριο Δρούτσα καὶ Προστασίας τοῦ Πολίτη κ. Χρῆστο Παπουτσῆ ἄν εἶναι ἐνήμεροι γιὰ τὶς ἐξελίξεις καὶ σὲ ποιὲς συγκεκριμένες ἐνέργειες προτίθενται νὰ προβοῦν.

          Ἐμεῖς ἀπὸ χρόνια ἐπισημαίνουμε τὶς ὕποπτες κινήσεις τῶν «Τσάμηδων», οἱ ὁποῖοι, ὅπως δείχνουν τὰ πράγματα, ἔχουν ἀποθρασυνθῆ. Γι’ αὐτό, εἶναι καιρὸς ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση νὰ πάρῃ θέση στὸ θέμα καὶ νὰ ἀπαιτήσῃ ἀπὸ τὸν Ἀλβανὸ πρωθυπουργὸ Σαλὶ Μπερίσα νὰ ξεκαθαρίσῃ τὴν θέση του. Γιατί, ναὶ μὲν ὁ κ. Μπερίσα θεωρητικὰ δηλώνει ὅτι εἶναι ἀντίθετος μὲ τὶς κινήσεις τῶν «Τσάμηδων», στὴν πράξη ὅμως; Στὴν πράξη ὁ κ. Μπερίσα εἶναι γνωστό, ὅτι συνεργάζεται μὲ τὸ κόμμα τῶν «Τσάμηδων» καὶ ἔτσι δὲν ἀποδοκιμάζει δημόσια καὶ ξεκάθαρα τὶς σωβινιστικὲς ἀπόψεις τους. Πάντως, καλὸ εἶναι ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση νὰ μὴν ἐφησυχάζῃ

«Β.Β.»

 

+Δήμητρα Μπότσαρη-Χολέβα. 

Με ἀνείπωτη θλίψη ἀποχαιρετήσαμε στίς 4.1.2011 στόν Ἱ. Ν. Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου (Παναγίτσα Καραπανου), τήν ἐπί πολύ δοκιμασθεῖσαν καί ὑποκύψασα τόσο προώρως (μόλις στα 54 χρόνια της) στόν ἐπάρατο καρκῖνο, ὄντως πολυαγαπημένη «Σουλιώτισσα», ὅπως ἀπεκαλεῖτο κατά τούς ἀποχαιρετιστηρίους λόγους, λόγω κατάγωγῆς ἀπό τό Παλαιοχώρι Μπότσαρη Σουλίου, ἀλλά καί τοῦ ὁμωνύμου  πατρωνύμου της (Μπότσαρη), πρό πάντων ὅμως καί γιά τήν πολλαπλῆ ἀγωνιστικότητα στήν ὅλη ζωή της, καθώς καί τῆς ὑπομονητικότητος καί γενναιότητος κατά τήν μεγάλη δοκιμασία της μέχρι καί τῆς τελευταίας δυνατῆς ένσυνειδήτου ἐπαφῆς μέ τό περιβάλλον της, μέ προσφορά πάντων τῶν δυναμένων της προς τούς συνδοκιμαζομένους.

Ἀκόμη ὅμως περισσότερον ἔντονοι καί αναμφισβήτητοι κυριαρχοῦσαν οἱ τίτλοι «Χριστιανή Ὀρθόδοξη» καί «Ἑλληνίδα»», ὅπως ἐπιβεβαιώνετο τοῦτο καί μέ παραδείγματα κατά τόν ἀκάματο βίο καί τίς πολλαπλές δραστηριότητές της στην τοπικήν Ἐκκλησία καί τήν Κοινωνία εὐρύτερα.

Ἀδιάψευστη μαρτυρία για τό πολυσχιδές αὐτό Χριστιανικό καί κοινωνικό ἔργο της εἶναι καί ἡ παρουσία καί συμμετοχή στήν ἱερή Ἐξόδιον Ἀκολουθία τεσσάρων Μητροπολιτῶν καί δεκάδων ἄλλων κληρικῶν, ἱερουργούντων καί μή, καθώς καί τό λοιπό πολυπληθέστατο ἐκκλησίασμα.

Στούς τεθλιμμένους συγγενεῖς μέ κορυφαίους τόν ἀξιαγάπητον σύζυγό της πασίγνωστο γιά τό πολυσχιδές ἔργο του, Κωνσταντῖνο, μέ τόν ὁποῖον ἔχομε καί συχνές συνεργασίες στά Ἐθνικά,ἰ δίως, Θέματα, τόν γυιό τους Ἰωάννη, τούς ἀπαρηγόρητους γονεῖς του, Ιωάννη καί Λένα, πού ἀντιμετωπίζουν τό φοβερώτερο γιά γονεῖς, νά θάπτουν ἐκεῖνοι παιδί τους, ἀντί τοῦ ἀντιστρόφου, ὅπως τονίζει καί ὁ Θουκυδίδης -προκειμένου ὅμως ἐκεῖ γιά τούς πεσόντας στό ἱερόν καθῆκον- ἡ μόνη καί ἀταλάντευτη γιά τούς Χριστιανούς γονεῖς παραμυθία (παρηγοριά) εἶναι ὁ ἀγαθός βίος τῆς Δήμητρας, πού ἀσφαλῶς τήν ὁδηγεῖ ὅπου οἱ δίκαιοι ἀναπαύονται, «ἐν κόλποις Ἀβραάμ». Αὐτό ἀποτελεῖ καί τήν εὐχή καί πεποίθηση ὅλων μας.

Τέλος, προσωπικά, ἐθαύμασα καί τἠν ἀπόλυτη Χριστιανική ἀντιμετώπιση τῆς δοκιμασίας αὐτῆς ἀπό τούς ἀνωτέρω ἀμεσώτερα δοκιμαζομένους συγγενεῖς, ἐπ’ ἐλπίδι, ὁπωσδήποτε, καί τῆς Ἀναστάσεως !

ΑΠ.Π.ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ 

 

ΑΡΑΓΕ ΘΑ ΣΥΝΕΛΘῌ;

 

          Ἡ ἁρμόδια ἐπιτροπὴ τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως σὲ Ἔκθεσή της, τὸν περασμένο Νοέμβριο, σχετικὰ μὲ τὴν ὑφιστάμενη κατάσταση στὴν Ἀλβανία, ἐπισημαίνει, μεταξὺ ἄλλων, καὶ αὐτά: «Ἰδιαίτερα ἐμφανὴς εἶναι ἡ ἀναποτελεσματικὴ προστασία τῶν Μειονοτήτων καὶ ἡ μὴ πλήρης διασφάλιση τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων τους, σύμφωνα μὲ τὶς ἀρχὲς τοῦ Διεθνοῦς Δικαίου». Ἀκόμη, στὴν Ἔκθεση γίνεται λόγος γιὰ τὴν διάβρωση τῆς δημοσίας Διοικήσεως, τὴν ἔλλειψη διαφάνειας στὸν διορισμὸ δικαστικῶν λειτουργῶν, τὴν παρακώλυση τῆς ἀντικειμενικῆς καὶ ἀμερόληπτης δημοσιεύσεως τῶν εἰδήσεων, τοὺς βανδαλισμοὺς σὲ μνημεῖα τῆς Ἑλληνικῆς πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς κ.ἄ. Ἰδιαίτερος λόγος γίνεται καὶ στὴν «ἐν ψυχρῷ δολοφονία τοῦ 37χρονου Χειμαρριώτη Ἀριστοτέλη Γκούμα, ἡ ὁποία προκάλεσε ἰσχυρὴ ἀντίδραση» στὴν Ἑλληνικὴ Ἐθνικὴ Κοινότητα τῆς Βορείου Ἠπείρου.

          Δὲν εἶναι, βέβαια, ἡ πρώτη φορά, ποὺ ἡ Ἀλβανία δέχεται ἐπικρίσεις ἀπὸ τὴν Εὐρώπη γιὰ θέματα, κυρίως, σεβασμοῦ τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων, τὶς ὁποῖες, συνήθως, τὶς ἀγνοεῖ. Τώρα, ὅμως, μὲ τὴν ἔκθεση αὐτή, ποὺ ἀποτελεῖ ἕναν ἀληθινὸ καταπέλτη, ἆρα γε θὰ συνέλθῃ καὶ θὰ συμμορφωθῇ; Ἄς τὸ ἐλπίσουμε ἄν και δὲν τὸ πολυπιστεύουμε. 

«Β.Β.»

 

ΟΧΙ ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ 

          Ὅπως εἶναι γνωστό, ἡ Ἑλλάδα στηρίζει τὴν ἔνταξη τῆς Ἀλβανίας στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση (Ε.Ε.). Ὅμως γιὰ νὰ γίνῃ ἡ γειτονικὴ Χώρα μέλος τῆς Εὐρωπαϊκῆς Οἰκογένειας, εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ὑπάρξουν κάποιοι ὅροι. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ σεβασμὸς ὅλων τῶν δικαιωμάτων τῆς Ἑλληνικῆς Ἐθνικῆς Κοινότητος τῆς Βορείου Ἠπείρου.

          Ἐπιμένουμε ἀταλάντευτα σ' αὐτό. Γιατί, μέχρι τώρα, ἡ Ἑλλάδα ἔδινε (καὶ δίνει) συνεχῶς στὴν Ἀλβανία, χωρίς, δυστυχῶς, νὰ παίρνῃ τίποτε. Κι' ὄχι μόνο δὲν παίρνει, ἀλλὰ ἀντιμετωπίζει καὶ ποικίλες προκλήσεις ἀπὸ τὴν Γείτονα, ὅπως, γιὰ παράδειγμα, συμβαίνει μὲ τοὺς "Τσάμηδες", μὲ τὸν Χάρτη τῆς "Μεγάλης Ἀλβανίας" κ.ἄ. Ἐδῶ καὶ χρόνια, αὐτὸ τὸ εἶχε ἐπισημάνει ὁ ἀοίδιμος - συνετὸς καὶ προβλεπτικός - Μητροπολίτης ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ καὶ τὸ ἀνέφερε σὲ πολλὲς ὁμιλίες του, ὅπως στὸ κινηματοθέατρο "Παλλάς" τῶν Ἀθηνῶν, λίγους μῆνες πρὶν ἀπὸ τὴν ὁσιακὴ κοίμησή του. Ἀτυχῶς , ὅμως, δὲν εὕρισκε ἀνταπόκριση. Μήπως τώρα, ποὺ ἡ κατάσταση στὴν Ἀλβανία εἶναι ἔκρυθμη, θὰ πρέπει ἡ Ἑλλάδα νὰ θέσῃ τοὺς ὅρους της, ὥστε νὰ προφυλάξῃ τὸν Βορειοηπειρωτικὸ Ἑλληνισμὸ ἀπὸ τυχὸν ὀδυνηρὲς ἐπιπτώσεις ; Ἐμεῖς καταθέτουμε τὸν προβληματισμό μας καὶ περιμένουμε ...

"Β.Β."

 

 

ΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ 

          Τὰ ὅσα διαδραματίστηκαν στὸ Ἀλίκο στὶς 12 τοῦ περασμένου Δεκεμβρίου προκαλοῦν βαθειὰ θλίψη καὶ πολλὴ ντροπή. Γιατὶ ἀποδεικνύουν κατὰ τὸν πιὸ δραματικὸ τρόπο, ὅτι ἡ διάσπαση στοὺς κόλπους  τῆς ἡγεσίας τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ εἶναι γεγονός. Καὶ εἶναι διπλᾶ θλιβερὴ ἡ διάσπαση καὶ ἡ φαγωμάρα, ἄν σκεφθῇ κανεὶς ὅτι, τώρα, ἐθνικιστικοὶ ἀλβανικοὶ κύκλοι καλλιεργοῦν συνεχῶς τὴν ἰδέα τῆς «Μεγάλης Ἀλβανίας».

          «Ἰσχὺς ἐν τῇ ἑνώσει» ἐτόνιζε ὁ ἀοίδιμος Ἱεράρχης ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ στὴν περιλάλλητη διαθήκη του. Ὅμως, οἱ καθ’ ὕλην ἁρμόδιοι Βορ/τες δὲν θέλουν νὰ ἀκούσουν τὴν ὑπόδειξη τοῦ συνετοῦ Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, καὶ τώρα πληρώνουν τὰ ἐπίχειρα τῆς ἄφρονος τακτικῆς τους, σὲ καιρό, μάλιστα, ποὺ πλησιάζει ἡ ἀπογραφή, μέσα, γεγονὸς ποὺ ἀπαιτεῖ σύμπνοια καὶ δραστηριοποίηση καὶ ἑνότητα. Δυστυχῶς, ἡ Ἑλληνικὴ Ἱστορία δὲν διδάσκει, ὅτι ὅσες φορὲς οἱ Ἕλληνες γίνονταν ὑποχείριοι στὰ πάθη καὶ στοὺς ἐγωϊσμοὺς τους, ἡ Ἐλλάδα κινδύνευσε τὰ ἔσχατα.

«Β.Β.»

 

ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ, ΔΙΚΑ ΜΟΥ" 

          Κάπως ἔτσι φαίνεται νὰ σκέπτεται μία πρωτοεμφανιζόμενη τρομοκρατικὴ Ὀργάνωση μὲ τὸ ὄνομα "Ἀπελευθερωτικὸς Στρατὸς τῶν κατεχομένων ἐδαφῶν τῆς Ἀλβανίας" (ACTOSH). Μὲ προκλητικὴ προκήρυξή της διακηρύσσει, ὅτι ἡ Φλώρινα, ἡ Καστοριά, ἡ Κόνιτσα καὶ ὁλόκληρη ἡ Ἤπειρος, μαζὶ μὲ τὴν Ἄρτα καὶ τὴν Πρέβεζα, καθὼς καὶ ἐδάφη ἀπὸ τὴν FΥΡΟΜ, τὸ Μαυροβούνιο καὶ τὴν Σερβία, ἀνήκουν στὴν Ἀλβανία καὶ πρέπει νὰ ἀπελευθερωθοῦν καὶ νὰ ἐνσωματωθοῦν σ' αὐτήν.

          Ἡ εἴδηση αὐτὴ δὲν μᾶς ἐκπλήσσει. Γιατί, ἐδῶ καὶ χρόνια, κυκλοφορεῖ ὁ χάρτης τῆς "Μεγάλης Ἀλβανίας", ποὺ ἔχει περίπου τὰ ἴδια ὅρια μὲ αὐτὰ ποὺ προβάλλει ὁ λεγόμενος "Ἀπελευθερωτικὸς Στρατός". Καὶ μεῖς μὲν φωνάζουμε καὶ διαμαρτυρόμεθα γιὰ τὸν ἀλβανικὸ μεγαλοϊδεατισμό. Ἡ Ἑλληνικὴ Πολιτεία, ὅμως, τὰ ἔχει αὐτὰ ὑπ' ὄψει της; Κι' ἄν ναί, τὶ κάνει γιὰ νὰ μὴν ὑλοποιηθοῦν ; 

"Β.Β."

 

 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

 

          Στὶς 28 τοῦ περασμένου Δεκεμβρίου, σὲ πανηγυρικὴ Συνεδρία τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν, πραγματοποιήθηκε ἡ καθιερωμένη ἀπονομὴ τῶν βραβείων καὶ τῶν ἐπαίνων σὲ ἀνθρώπους τῶν γραμμάτων, τῶν τεχνῶν καὶ τῶν ἐπιστημῶν. Μεταξὺ τῶν ἄλλων, βραβεύτηκε καὶ ἡ γνωστὴ ἡρωϊκὴ δασκάλα Χαρὰ Νικοπούλου, στὴν ὁποία ἀπενεμήθη τὸ Ἀργυρὸ Μετάλλιο τῆς Τάξεως τῶν Ἠθικῶν καὶ Πολιτικῶν Ἐπιστημῶν.

        Μετὰ τὴν βράβευσή της, ἡ Χαρὰ Νικοπούλου δήλωσε τὰ ἑξῆς στὸ Ἀθηναϊκὸ Πρακτορεῖο Εἰδήσεων: «Εὐχαριστῶ θερμὰ τὴν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, ἡ ὁποία στὸ πρόσωπό μου παρασημοφορεῖ τὴν φιλοπατρία καὶ τὴν διαμόρφωση κυρίως ἐθνικῆς συνειδήσεως στοὺς μαθητές μου, ποὺ περιλαμβάνει ὁλόκληρη τὴν ἱστορία τῆς Ἑλλάδος, κυρίως ὅμως τὴν σκλαβωμένη Βόρειο Ἤπειρο, ἀπὸ τὴν ὁποία κατάγομαι. Τὸ μετάλλιο αὐτὸ ἀνδρείας ἀποτελεῖ γιὰ μένα ἠθικὴ δέσμευση νὰ συνεχίσω μὲ μεγαλύτερη πίστη τὸν ἀγῶνα μου μέχρι τὴν τελικὴ δικαίωση τοῦ Ἔθνους μας. Τὸ ἀφιερώνω στὰ δικά μου πομακόπουλα τῆς Θράκης».

          Βαθειὰ συγκινημένοι γιὰ τὴν ἐπάξια βράβευση τῆς Χαρᾶς Νικοπούλου, συγχαίρουμε ἐγκάρδια τὴν ἡρωϊκὴ δασκάλα. Εὐχή μας εἶναι νὰ συνεχίσῃ νὰ ἀγωνίζεται ἀνάμεσα στὸν μαθητόκοσμο γιὰ Χριστὸ καὶ Ἑλλάδα. Ἡ ἀγάπη μας καὶ οἱ προσευχές μας τὴν συνοδεύουν. 

«Β.Β.»

 

Νεκρολογία - Ὑποστράτηγος ἐ.ἀ. Κων/νος Νούσκας

 

          Ἀπὸ τὸ τεῦχος τοῦ Δεκεμβρίου 2010 τοῦ καλοῦ περιοδικοῦ «ΛΥΔΙΑ», ὀργάνου τῆς ὁμωνύμου Ἀδελφότητος τῆς Θεσσαλονίκης, πληροφορηθήκαμε μὲ λύπη πολλὴ τὴν πρὸς Κύριον ἐκδημία τοῦ Στρατηγοῦ Κων/νου Νούσκα. Ὁ ἀείμνηστος ὑπῆρξε ὑποδειγματικὸς στρατιώτης καὶ ἄριστος οἰκογενειάρχης. Ἐνδιαφερόμενος δὲ γιὰ τὰ ἐθνικὰ θέματα, ἐξέδιδε τὴν ἐφημερίδα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ» ἀπὸ τὴν ἀκριτικὴ Ἔδεσσα, ποὺ ἦταν καὶ ἡ ἰδιαίτερη πατρίδα του. Στὰ «Μ.Θ.» ἔδινε ὅλο τὸν παλμὸ τῆς καρδιᾶς του γιὰ τὴν Μακεδονία μας. Συχνά, ὅμως, ἔγραφε καὶ γιὰ τὴν Βόρειο Ἤπειρο καὶ γιὰ τὸν ἀδικαίωτο ἀγῶνα της, χωρὶς νὰ παραλείπῃ νὰ κάνῃ ἀναφορὲς καὶ γιὰ τὴν μεγαλόνησο Κύπρο.

          Μὲ τὸν θάνατο τοῦ Κ.Ν. ἐσίγησε μιὰ ἐθνικὴ φωνή, τόσο ἀπαραίτητη στοὺς σημερινοὺς ἀλλοπρόσαλλους καὶ ὑποτονικοὺς καιρούς. Τὸ «Βορειοηπειρωτικὸν Βῆμα» συλλυπεῖται θερμὰ τὴν οἰκογένεια τοῦ ἀειμνήστου στρατηγοῦ καὶ εὔχεται ἡ μὲν μνήμη του νὰ εἶναι αἰωνία, τὸ δὲ παράδειγμά του νὰ βρῇ ἄξιους συνεχιστές.

«Β.Β.»

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ

            Ὁ ἀναγνώστης μας καὶ καλὸς καὶ σεβαστὸς φίλος κ. Ἀνδρέας Ταταρίδης (Ζάκυνθος), μᾶς ἀπέστειλε, πρόσφατα, τὸ δημοσίευμα "Βόρεια Ἤπειρος - Ὁδοιπορικὸ στὴ "Μικρὴ Ἑλλάδα" τοῦ Ἀλβανικοῦ Νότου" (περ. "Ἄγνωστος Ἑλληνισμός" 2010), γιὰ τὸ ὁποῖο τὸν εὐχαριστοῦμε θερμά.

          Τὸ "ὁδοιπορικό" εἶναι, πραγματικά, πολὺ ὡραῖο. Καὶ εἶναι γραμμένο μὲ ἀγάπη γιὰ τὴν Βόρειο Ἤπειρο καὶ τὸν πονεμένο λαό της. Ἐπειδή, ὅμως, εἶναι ἐκτενὲς καὶ ὁ περιωρισμένος χῶρος τοῦ "Β.Β." δὲν καθιστᾷ δυνατὴ τὴν ἀναδημοσίευσή του, γι' αὐτὸ μεταφέρουμε ἐδῶ δυὸ μικρὰ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὴν ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος τοῦ ἀξιόλογου αὐτοῦ "Ὁδοιπορικοῦ", συγχαίροντας, συγχρόνως, καὶ τὸν συντάκτη του κ. Ἀστέριο Ντάλλα. "Ἡ Ἀλβανία ἦταν μέχρι τὸ 1991 μιὰ κλειστὴ Χώρα. Τὸ καθεστὼς τοῦ Ἐμβὲρ Χότζα τὴν εἶχε μετατρέψει σ' ἕνα μεγάλο "στρατόπεδο συγκέντρωσης", μὲ ἠλεκτροφόρα σύρματα κι' ἑκατοντάδες χιλιάδες πολυβολεῖα, ὅπου ζοῦσε φυλακισμένος ἕνας ὁλόκληρος λαός. Μὲ τὴν κατάρρευση τοῦ καθεστῶτος ἑκατοντάδες χιλιάδες Ἀλβανοί "κατέφυγαν στὴν Δύση καί, κυρίως, στὴν Ἑλλάδα. "Ἀνάμεσα στοὺς κατοίκους τῆς Ἀλβανίας ποὺ ἦρθαν γιὰ νὰ ἐργαστοῦν στὴ Χώρα μας ἦταν καὶ ἀρκετὲς χιλιάδες Βορειοηπειρῶτες".

          Καὶ ὁ κ. Ντάλλας, καταλήγει στὸ ἀξιόλογο "Ὁδοιπορικό" στὴ Βόρειο Ἤπειρο: "Ἀπὸ τὴν Χειμάρα θαυμάσαμε τὸ πανέμορφο ἡλιοβασίλεμα πρὸς τὰ Δυτικά, πρὸς τὸ Ἰόνιο πέλαγος, καὶ θυμηθήκαμε τὸν Ὀδυσσέα ποὺ θὰ ἦταν πολὺ τυχερὸς ἄν ναυαγοῦσε σὲ μιὰ τέτοια φιλόξενη ἀκτή, ὅπου ὁ Ἑλληνισμός, παρὰ τὶς ὅποιες ἀντιξοότητες, συνεχίζει ἀκόμη νὰ ἀνθεῖ ...".

          Καὶ πάλι θερμὲς εὐχαριστίες στὸν κ. Ἀνδρέα Ταταρίδη, στὸν ὁποῖο στέλνουμε τὴν ἀγάπη μας στὴν ὄμορφη Ζάκυνθο. 

"Β.Β."

 

 

Η "ΟΜΟΝΟΙΑ"

 

           Στὰ τέλη τοῦ περασμένου μηνὸς Ἰανουαρίου, πραγματοποιήθηκε ἡ Γενικὴ Συνδιάσκεψη τῆς "ΟΜΟΝΟΙΑΣ" στὴν πόλη τῶν Ἁγίων Σαράντα. Κατὰ τὴν ἐν λόγῳ Συνδιάσκεψη, ἐπανεξελέγη στὴν θέση τοῦ Γενικοῦ Προέδρου τῆς "ΟΜΟΝΟΙΑΣ" ὁ Δήμαρχος Χειμάρρας κ. Βασίλειος Μπολάνος, ὁ ὁποῖος, ἄλλωστε, ἦταν καὶ ὁ μοναδικὸς ὑποψήφιος. Στὶς ἐργασίες τῆς Συνδιασκέψεως συμμετεῖχαν 350 (τριακόσιοι πενήντα ἀντιπρόσωποι, καθὼς ἐπίσης βουλευτὲς καὶ ἄλλα πολιτικὰ πρόσωπα ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα.

          Λόγοι ἀρκετοὶ ἐξεφωνήθηκαν. Ἔγινε καὶ μιὰ εἰσήγηση γιὰ τὴν ἀπογραφὴ τοῦ πληθυσμοῦ, ποὺ θὰ πραγματοποιηθῇ τὴν ἐρχόμενη ἄνοιξη. Ἐπειδή, ὅμως, δὲν ἔχουμε ὑπ' ὄψιν μας τὰ Πρακτικά, δὲν γνωρίζουμε τὶ ἀκριβῶς ἐλέχθη. Καί, κυρίως, δὲν γνωρίζουμε ἄν ἔγινε λόγος γιὰ τοὺς Ἑλληνοβλάχους καὶ γιὰ τὸ πῶς θὰ λάβουν μέρος στὴν ἀπογραφή. Τὸ θέμα αὐτὸ εἶναι μείζονος σημασίας γιὰ τὸν Βορειοηπειρωτικὸ Ἑλληνισμό. Ἐλπίζουμε ἡ "ΟΜΟΝΟΙΑ" νὰ μὴν τὸ παρατρέξῃ. Καὶ τὸ εὐχόμεθα ὁλόψυχα. 

"Β.Β."